دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند/ تقدیر از خبرگزاری آنا

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شامگاه ۷ آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 52721

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حسین پارسایی در آیین پایانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت گفت: «امشب آخرین روز جشنواره مقاومت نیست چراکه مقاومت ادامه خواهد داشت، همچون جهان اسلام که سال‌ها با تدبیر و مقاومت در مقابل استکبار جهانی ایستاده، جشنواره مقاومت نیز امشب به پایان نخواهد رسید.»


دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ضمن اظهار خرسندی از محدود نشدن جشنواره به چند روز عنوان کرد: «جشنواره تئاتر مقاومت قصه خود را از فروردین ۹۳ آغاز کرد و با بیش از هزار اجرای عمومی در ۶۰ سالن نمایشی و در شهرهای بزرگ و کوچک ادامه یافت. امیدوارم از هم اکنون و بعد از پایان اختتامیه قلم‌ها بر کاغذ به استقبال دوره شانزدهم رویم.»


پارسایی در سخنانش از بنیاد فرهنگی روایت، سازمان بسیج مقاومت، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سازمان اوج، اداره کل هنرهای نمایشی و خانه هنرمندان بخاطر همکاری در برپایی این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.


در بخشی از مراسم شامگاه گذشته، ترانه‌ای توسط مهدی عباسی اجرا شد و در بخشی دیگر حسین مسافر آستانه بخاطر بازی در نمایش «جان گز» به کارگردانی نیما دهقان مورد تقدیر قرار گرفت.



جایزه گرفتن را ترک کرده‌ام


مسافر آستانه ضمن دریافت جایزه گفت: « از زمان دانشجویی به بعد، جایزه گرفتن را ترک کرده‌ام چراکه همواره در اکثر جشنواره‌ها مسئولیتی برعهده داشتم و کارگری می‌کردم. در حقیقت بیشتر اهداکننده جایزه بودم تا جایزه گیرنده، به همین دلیل دریافت این جایزه برایم جالب است و از دست‌اندرکاران جشنواره نیز تشکر می‌کنم.»


در بخشی که به معرفی برگزیدگان اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها اختصاص داشت ضمن تقدیر از خبرگزاری آنا و خبرگزاری مهر جایزه این بخش به مجید قلی‌زاده از خبرگزاری تسنیم اهدا شد. در معرفی بهترین روزنامه کثیرالانتشار نیز ضمن تقدیر از روزنامه وطن امروز، علی رستگار از روزنامه جم جم تقدیر به عمل آمد.


معرفی برگزیدگان


در بخش معرفی برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت، برترین‌ها بدین شرح معرفی شدند:


در بخش عکس


جایزه نفر سوم به بهار نیک پور، جایزه نفر دوم به مسعود میر میری و جایزه نفر اول به حسین اسماعیلی اهدا شد.


در بخش پوستر و عکس


یحیی پاکدل به عنوان سومین برگزیده، کمال کجوئیان به عنوان دومین برگزیده و محمد افشار به عنوان نفر اول مورد تقدیر قرار گرفت.


در بخش نمایشنامه‌نویسی


محسن عظیمی برای نگارش نمایشنامه «۱۰-۶۴» جایزه نفر سوم، علی میرزا عمادی برای نگارش نمایشنامه «خاک، خون، نفت» جایزه نفر جایزه نفردوم و مهرداد کورش نیا برای نگارش نمایشنامه «قرار» جایزه نفر اول را دریافت کرد.


در بخش خیابانی


بهنام کاوه برای طراحی صحنه نمایش «تابستان جنگ کجا بودی؟» جایزه برتر طراحی هنری و فضا سازی را به خود اختصاص داد. همچنین نوید لاهیجی برای نمایش «شاخه افرا ریشه نخل» جایزه برتر موسیقی را دریافت کرد.


در بخش خیابانی بهنام کاوه بخاطر طرح و ایده در نمایش «تابستان جنگ کجا بودی» جایزه برتر طرح و ایده را دریافت کرد.


الهه پورجمشید نیز برای بازی در نمایش «گره هشتم» جایزه بازیگری زن و مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش «روزی روزگاری جنگ» و «گره هشتم» و محمد هادی عطایی برای بازی در نمایش «همین روزها» جایزه بازیگری مرد را به خود اختصاص دادند.


در بخش کارگردانی نیز هیات داوران از جانبازان اعصاب و روان نمایش «بال‌های فرشته» به کارگردانی حامد زارعان و بازیگران خردسال نمایش «کودکان جنگ» تقدیر کردند. در این بخش نمایش «موضوع انشا تابستان جنگ کجا بودی؟» به عنوان نمایش برتر خیابانی معرفی شد.


همچنین هیات داوران ۳ نمایش «نفت بازی»، «همین روزها» و «موضوع انشا» را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تاتر فجر معرفی کرد.


در بخش صحنه‌ای


ارشاد والی نژاد برای نمایش «جان گز» جایزه نفر دوم موسیقی و مانی ارمغان برای نمایش «ایوب زمانی» جایزه نفر اول موسیقی را دریافت کردند.


علی حیدری برای طراحی صحنه نمایش «۵۰ درجه بالای» به عنوان سومین برگزیده، علیرضا مهران برای طراحی صحنه نمایش «سبز سپید سرخ» به عنوان دومین برگزیده و سیامک احصایی برای طراحی صحنه نمایش «جان گز» به عنوان اولین برگزیده معرفی شدند.


همچنین هاله مشتاقی نیا برای نگارش نمایشنامه «جان گز» جایزه نفر دوم نمایشنامه‌نویسی، سید علی موسویان برای نگارش نمایشنامه «سبز سپید سرخ» جایزه نفر اول نمایشنامه‌نویسی را به خود اختصاص داد.


کارگردانی


کاوه مهدوی برای کارگردانی نمایش «آوازهای سر شامی» و سروش طاهری برای کارگردانی نمایش «خون و ماتیک» به عنوان سومین برگزیده، سید علی موسویان برای کارگردانی نمایش «سبز سپید سرخ» به عنوان دومین برگزیده و نیما دهقان برای کارگردانی نمایش «جان گز» به عنوان اولین برگزیده بخش کارگردانی صحنه‌ای معرفی شدند.


بازیگری زن


هیأت داوران در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر ویژه از ناهید مسلمی برای بازی در نمایش «جان گز»، پرستش سلطانی را برای بازی در نمایش «ایوب زمانی» و شیما ملکیان برای بازی در «آوازهای سرشامی» و مانلی حسینی پور برای بازی در نمایش «خون و ماتیک» به عنوان سومین برگزیده بازیگری زن معرفی کردند.


در بخش بازیگری زن نمایش‌های صحنه‌ای، شهره مکری برای بازی در نمایش «سبز سپید سرخ» و رویا میرعلمی برای بازی در نمایش «جان گز» به عنوان دومین برگزیده و طیبه نیک آزاد برای بازی در نمایش «بهشت ۵۰ درجه بالای صفر» به عنوان اولین برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.


در بخش بازیگری مرد هیأت داوران ضمن تقدیر از بازیگر کودک نمایش «قرار» محمد پارسا قره‌داغی از حسین مسافر آستانه برای بازی در نمایش «جان گز» تقدیر ویژه کرد. همچنین در این بخش فرزین صابونی و هومن کیایی برای بازی در نمایش «جان گز» و حامد مکملی برای بازی در نمایش «خاک شیرین» جایزه سوم بازیگری مرد را دریافت کردند.


امیر کربلایی برای بازی در نمایش «سبز سپید سرخ» و علیرضا مهران برای بازی در نمایش «آواز های سر شامی» رتبه دوم بازیگری مرد و سید علی موسویان برای بازی در نمایش «خون و ماتی» رتبه اول بازیگری مرد را به خود اختصاص دادند.


جایزه ویژه هیات داوران برای نمایش «شام آخر» به کارگردانی احمد سلیمانی اهدا شد.


بر اساس آرا مردمی نمایش «قالی مادربزرگ» به کارگردانی فاطمه باغبادی، نمایش «طلسم زریانه» به کارگردانی حسین چراغی به عنوان برترین کارهای بخش کودک و نوجوان معرفی شدند.


طبق آرای مردمی نمایش «مرز» به کارگردانی رحمان قدمی و نمایش «بال‌های خیس قاصدک» به کارگردانی رضا داداشی برترین نمایش‌های بخش رادیو تئاتر شدند.


همچنین در این مراسم اعلام شد که هیأت داوران نمایش‌های «جان گز»، «سبز سپید سرخ» و «آواز‌های سر شامی» را به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهد کرد.


در این مراسم جواد جباری مدیرعامل بنباد روایت، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، حفیظ الله رفیعی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، رحمت امینی رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد خزاعی مشاور دبیر جشنواره، علی اصغر خسروی دبیر سوگواره خمسه، سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر، شهرام کرمی رییس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و هنرمندانی چون حسین مسافرآستانه، حمید جبلی، نیما دهقان، مهرداد کوروش نیا، بهروز بقایی، ، برزو ارجمند، مهرداد رایانی مخصوص، سیامک احصایی، هاله مشتاقی نیا، رویا میرعلمی، سیمین امیریان و احمد ساعتچیان حضور داشتند. همچنین سید جواد هاشمی اجرای این برنامه را بر عهده داشت.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته