دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طباطبایی عنوان کرد

تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی، راه‌اندازی مجلات علمی و تأسیس مراکز تحقیقاتی در دستور کار واحد قوچان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: ارتباط دانشگاهیان با صنعت موجب انجام پژوهش‌های تقاضامحور شده و پایان ‌نامه‌های دانشجویی باید بر اساس مشکلات حوزه صنعت نگارش شود.
کد خبر : 52718

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید طباطبایی با توجه به برگزاری همایش‌های مختلف علمی از سوی واحد قوچان در طول سال گفت: پژوهش‌های اصیل، تقاضا محور و کاربردی به همراه توجه ویژه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بومی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی یادآور شد: این واحد دانشگاهی با توجه به این رویکرد خود را به عنوان یکی از قطب‌های علمی در حوزه «علوم و صنایع غذایی»، «مهندسی شیمی، شیمی و فناوری نانو»، «علوم اجتماعی، روانشناسی، مشاوره و تندرستی روان» و حوزه بین رشته‌ای «کابرد سیستم‌های هوشمند در علوم و صنایع» به جامعه علمی معرفی کرده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان تجهیز آزمایشگاه‌های تخصیی، راه‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی و تأسیس مراکز تحقیقاتی را در دستور کار این واحد دانشگاهی دانست و اضافه کرد: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تجاری‌سازی محصولات و تبدیل علم به ثروت و مرکز رشد واحدهای فناور در راستای کارآفرینی نیز در این برنامه‌ها قرار داد.


وی تصریح کرد: همایش‌ها دارای ابعاد مختلفی هستند و شاید ساده‌ترین بُعد آن گردهمایی متخصصان و اجتماع دانشمندان در حوزه‌ای خاص بوده که بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزار شد، نمونه‌ای از تنوع دانشمندان، دانشجویان، استادان، دستگاه‌های دولتی و خصوصی بود.


طباطبایی با یادآوری این موضوع که برخی کنفرانس‌های ملی تنها در حد منطقه‌ای برگزار می‌شود و کنگره صنایع غذایی با برپایی نمایشگاه فضای آشنایی میان دانشگاهیان و صنعت را فراهم ساخت، افزود: شاید گلایه‌ای از سوی صنعتگران یا دانشگاهیان برای عدم ارتباط میان یکدیگر در گذشته وجود داشت اما این نمایشگاه توانست فضایی برای شناخت نیازمندی‌ها و پتانسیل‌ها فراهم کند.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزاری میزگردهای تخصصی میان دانشگاه، دولت و صاحبان صنایع را فرصتی برای هم‌اندیشی و داشتن خروجی مؤثر در زمینه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: این واحد دانشگاهی با برگزاری سه دوره همایش ملی علوم و صنایع غذایی و یک کنگره ملی و همچنین کسب تجربیات لازم توانایی برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علوم و صنایع غذایی در سال 95 را داراست.


وی با یادآوری این مطلب که متأسفانه برخی دانشگاه‌های دولتی تمایلی به برگزاری بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران از سوی دانشگاه آزاد اسلامی را نداشتند، بیان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی حاضر در این کنگره اذعان کردند که این کنگره در تمام سطوح مختلف علمی و... در ردیف بسیار بالایی قرار داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته