دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1399 - 14:03
در وبینار «شادی و سلامت روان در ایام کرونا» مطرح شد؛

عوامل بروز شادی در اسلام کدام هستند؟

وبینار «شادی و سلامت روان در ایام کرونا» در سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار و عوامل بروز شادی در اسلام تشریح شد.
کد خبر : 527060
1-521x360.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، وبینار «شادی و سلامت روان در ایام کرونا» با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و اولیای دانش‌آموزان مدارس در سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.


در این وبینار روانشناس و مدرس دانشگاه با تشریح راه‌های کسب آرامش و شادی با رویکرد اسلامی، به بیان عوامل بروز شادی در اسلام شامل تحرک جسمی و ورزش، لذت حواس، لذت ارتباط با دیگران، صله‌رحم، مناجات و زیارت، محاسبه نفس و تفکر در خلقت پرداخت.


عباسعلی مهدیه با بیان اصل شادزیستی در اسلام و با بیان راهکارهای خودمراقبتی در برابر استرس و افسردگی از دیدگاه اسلام و راه‌های رسیدن به زندگی شاد ازجمله کنارآمدن با هیجان‌های دردسرساز، تنظیم وقت، محبت و شفقت و رسیدن به هدف را تشریح کرد.


به گزارش آنا، در این وبینار نظریه‌های شادی اعم از نظریه‌های قدیم شامل لذت‌گرایی، شادی ژنتیکی، هدف، فعالیت یا فرآیند و نظریه‌های جدید شامل هیجان مثبت، انسجام و پیوستگی، بهزیستی روانی، زندگی کامل و شادکامی پایدار مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته