دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 11:45

تشریح اولویت‌های پژوهشی سازمان آب و فاضلاب روستایی استان برای استادان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

اولویت‌های پژوهشی سازمان آب و فاضلاب روستایی سمنان در سال ۹۴ در جلسه مشترک کار‌شناسان و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تشریح شد.
کد خبر : 52695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این جلسه که با هدف بهره‌گیری از پتانسیل علمی و جلب مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه در رفع مشکلات پیش روی صنعت آب در استان سمنان و در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی برگزار شد، حاضران علاوه بر آشنایی با اولویت‌های پژوهشی سازمان آب و فاضلاب روستایی سمنان به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مطرح‌شده پرداختند.


بر اساس موارد مطرح شده در این جلسه هوشمندسازی شبکه‌های آب در استان، جلوگیری از آلودگی و هدررفت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت و سلامت آب مصرفی، توسعه شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، استفاده از منابع آب غیرمتعارف، مدیریت مصرف و قیمت تمام‌شده آب تصفیه‌شده مهم‌ترین دغدغه‌های پیش روی صنعت آب کشور و استان را شامل می‌شود.


مهندس ابوالفضل عالیشاهی، معاون نظارت و بهره‌برداری سازمان آب و فاضلاب روستایی سمنان، در این جلسه با جدی خواندن موضوع کمبود آب در استان سمنان گفت: پرت و هدر رفت منابع آبی در سطح استان مهم‌ترین موضوعی است که استان را تهدید می‌کند که می‌تواند در آینده‌ای بسیار نزدیک منجر به خسارات جبران ناپذیر شود.


وی گفت: در بحث منابع زیرزمینی وضعیت بسیار بحرانی است به طوری که حتی تا چند سال آینده حیات در این استان با تهدید جدی روبه‌رو خواهد شد.


عالیشاهی افزود: تاکنون طرح‌های پژوهشی اجرا‌شده یا پروپوزال‌های ارائه‌شده به این سازمان فاقد ضمانت اجرایی و کاربردی بوده که بدون شک نمی‌توانند مشکلی از مشکلات موجود را حل کنند، بنابراین تصمیم بر این شد تا دست یاری به سوی مراکز دانشگاهی دراز کنیم و با حضور در جمع استادان و تشریح اولویت‌های پژوهشی زمینه همکاری مناسب و بیشتر صاحب‌نظران و اعضای هیات علمی دانشگاه را برای رفع مشکلات فراهم کنیم.


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش دانشگاه در ارائه راهکار برای برون‌رفت از این مشکل ملی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در مسیر اجرای طرح‌های ملی و منطقه‌ای نقش‌آفرین بوده و از این طریق نقش خود را در توسعه کشور به خوبی ایفا کرده است.


دکتر نادر رهبر افزود: حل مشکل کمبود آب و استفاده بهینه از منابع آبی در استان سمنان به یک موضوع ملی تبدیل شده که باید تمامی دستگاه‌های مرتبط از تمامی پتانسیل موجود کمال استفاده را ببرند تا بتوانند بر این مشکل فائق شوند.


وی افزود: مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌تواند منجر به دستیابی بهترین راهکار برای این مهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته