دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 09:26

معاون رئیس‌جمهوری عراق: روسیه شریان‌های حیاتی داعش را یافته است

معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: روسیه با هدف قرار دادن کاروان کامیون‌های حامل نفت در مکان‌های تحت کنترل داعش گامی مهم برای غلبه بر این گروه تروریستی برداشته است.
کد خبر : 52683

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، حمله جنگنده‌های روسی به کاروان حامل سوخت که در حال خروج نفت از عراق به ترکیه بودند، با مخالفت واشنگتن مواجه شده است. دولت آمریکا معتقد است روس‌ها در این حملات زیرساخت‌های شهری را هدف قرار داده‌اند.


اما «موفق ربیعی» معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: معتقدم که روسیه شریان‌های حیاتی داعش و ارتباط آن با سیستم امنیتی ترکیه را یافته است. همچنین شیوه درگیری روس‌ها با شیوه آمریکایی‌ها تفاوت دارد زیرا آن‌ها (روس‌ها) از نزدیک با عراق آشنایی دارند.


مشاور سابق دفتر امنیت ملی عراق افزود: من بارها با مقام‌های آمریکایی در عراق درباره هدف قرار دادن مواضع داعش صحبت کرده‌ام، مکان‌هایی که در آن نفت عراق و سوریه به ترکیه قاچاق می‌شود و بارها نیز آن‌ها را برای هدف قراردادن آنجا قانع کرده بودم ولی متاسفانه واکنش آمریکا این بود که این اهداف، جزو زیرساخت‌های شهری است و نباید به آنها حمله کرد.


وی تاکید کرد: برخلاف آمریکا، روسیه معتقد است این اهداف، زیرساخت‌های شهری نیست و بر طبق این اعتقاد، به شریان‌های حیاتی داعش حمله می‌کنند.


«ربیعی» این وضعیت «گرفتن اکسیژن از داعشی‌ها» توصیف کرد که اگر این اکسیژن قطع شود، به‌زودی داعش خفه خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته