دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1399 - 21:47
مانور مشترک بریتانیا و فرانسه با قبرس؛

لندن ناو سرفرماندهی به مدیترانه اعزام می‌کند

انگلیس در اقدامی کم سابقه طی ده‌های اخیر شمار قابل توجهی از نیروهای دریایی خود را در سواحل قبرس مستقر کرده تا سهمی از حضور در این منطقه کم ثبات داشته باشد.
کد خبر : 526571
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، انگلیس در اقدامی کم سابقه طی ده‌های اخیر شمار قابل توجهی از نیروهای دریایی خود را در سواحل قبرس مستقر کرده تا سهمی از حضور در این منطقه کم ثبات داشته باشد.


شرکت در مانورهای دریایی مشترک با نیروهای فرانسه و قبرس در شرق مدیترانه بخشی از آن چیزی است که انگلیس به عنوان تعهد این کشور در قبال امنیت اروپا پس از برکسیت بر آن تاکید دارد.


نیروهای دریایی انگلیس تا کنون به همراه یگان‌های دریایی فرانسه و قبرس چندین تمرین نظامی در این منطقه برگزار کرد‌ه‌اند؛ این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شده که لندن یک ناو سرفرماندهی را نیز برای تمرین‌های آتی و حضور پررنگ‌تر لندن به‌سوی آب‌‌های قبرس روانه می‌کند.


یکی از این تمرین‌ها روز سه‌شنبه در قالب یک نیروی ضربتی متشکل از سه کشتی جنگی با محوریت و هدایت ناو «اچ‌ام‌اس آلبیون» انجام شد که در آن یک ناو و بالگرد قبرس و یک ناوچه فرانسوی نیز شرکت داشتند.


کاپیتان فیل دنیس، معاون فرمانده نیروی ضربت یاد شده به آسوشیتدپرس گفت: «انگلیس ضمن همکاری با متحدان و شرکای ناتو در صدد اثبات تعهد خود برای مشارکت در تامین امنیت اروپا است.»


مقامات نظامی انگلیس همچنین تاکید دارند که تمرین‌های مشترک با نیروهای دریایی قبرس در مدیترانه نشانه تعهد مشترک دو طرف برای ایفای نقش در ثبات و امنیت منطقه‌ای و مناسبات دفاعی دو جانبه است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته