دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1399 - 21:39
کوچکی‌نژاد:

لوایح دولت در مجلس معطل نمی‌مانند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس لوایح ارسالی دولت را تصویب کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً تاکید فرمودند که مجلس و دولت باید با یکدیگر برای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات آنان تعامل داشته باشند.
کد خبر : 526570
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس لوایح ارسالی دولت را تصویب کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً تاکید فرمودند که مجلس و دولت باید با یکدیگر برای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات آنان تعامل داشته باشند.


وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم کاملاً اعتقاد دارند که باید به دولت به ویژه در سال پایانی کمک کنند تا مشکلات کشور حل‌وفصل شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقابل دولت هم باید با مجلس همراه باشد اما گاهی اوقات دولتمردان با طرح‌های مجلس مخالفت جدی می‌کنند در حالی که آن طرح‌ها اغلب به نفع مردم و برای حل مشکلات معیشتی آنان است.


کوچکی‌نژاد ادامه داد: برای مثال مجلس طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی را تهیه کرد اما برخی از دولتمردان نسبت به آن مخالفت‌های جدی کردند به گونه ای که اخیراً سخنگوی دولت کاملاً موضع خصمانه نسبت به این طرح گرفت.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان نباید تصور کنند که هر آنچه دولت فکر می‌کند به نفع مردم است و هر آنچه نمایندگان مجلس فکر می‌کنند به ضرر مردم است و این نوع نگاه کاملا نادرست است و نباید چنین نگاهی در بین دولتی‌ها وجود داشته باشد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گونه نیست که لوایح دولت معطل‌مانده باشد بلکه لوایح دولت نیز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و البته ممکن است لوایح دولت به صورت دو فوریتی باشد که مجلس تشخیص دهد آن را به صورت یک فوریتی و یا به صورت عادی مورد بررسی قرار دهد که این موضوع جزو اختیارات نمایندگان مجلس است و دولت هم باید آن را بپذیرد.


وی افزود: البته اگر لایحه مهمی در مجلس بررسی نشده است، دولتمردان می‌توانند پیگیری کنند و معاونان پارلمانی دستگاه‌ها باید پیگیر باشند و مجلس آمادگی کامل دارد که به این لوایح رسیدگی کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان اولویت‌های اساسی مردم را می‌شناسند، گفت: مجلس به طور جدی به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم است و نمایندگان به محض تعطیلی جلسات علنی مجلس، به حوزه‌های انتخابی خود می‌روند و در بین مردم هستند و به همین دلیل بیش از دولتی‌ها از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم با خبر هستند.


کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس معتقد هستند که در این شرایط سخت معیشتی باید به مردم کمک شود تا مشکلاتشان حل‌وفصل شود و تصویب طرح الزام پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی در این جهت بود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته