دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توجه به اصول مشترک شیعه و سنی در رساله دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: در رساله خود به اصول مشترک بین شیعه و سنی از جمله خدا، قرآن، پیامبر و... توجه کردم، چرا که جهان اسلام باید به اصول مشترک خود اهتمام بورزد.
کد خبر : 526365
13324171182109203991651911742515311410127124.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر برگزار شد.


محمد نصرتی، دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: دشمنان با استفاده از اختلافات بین مسلمانان می‌خواهند گسست ایجاد کنند در حالی که اختلافات بین شیعه و سنی، غیراساسی و غیر اصولی است.


وی ادامه داد: در رساله خود به اصول مشترک بین شیعه و سنی از جمله خدا، قرآن، پیامبر و... توجه کردم، چراکه جهان اسلام باید به اصول مشترک خود اهتمام بورزد.


دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد خرم آباد بیان کرد: شرف‌الدین عاملی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و... نسبت به تقریب مذاهب اسلامی توجه و دغدغه داشتند. بنده در رساله خود از ۲۹ کتاب استفاده کرده‌ام.


نصرتی گفت: در بسیاری از پایان‌‌نامه‌ها و مقالات تقریب مذاهب اسلامی، وحدت مورد توجه بود اما در رساله خود به آزادی بیان و پذیرش عقاید یکدیگر و...نیز پرداختم که تمامی این مصادیق در قرآن وجود دارد.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته