دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1399 - 14:20

وزارت کشور یمن شهادت وزیر ورزش و جوانان این کشور را تأیید کرد

وزارت کشور یمن شهادت وزیر ورزش و جوانان این کشور را تأیید کرد.
کد خبر : 526190
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت کشور یمن مستقر در صنعا، امروز سه‌شنبه تأیید کرد که «حسن زید» وزیر امور ورزش و جوانان این کشور درنتیجه حمله تروریستی جان‌باخته و به شهادت رسیده است.


به گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، وزارت کشور این کشور (مستقر در صنعا) ضمن تأیید شهادت این وزیر یمنی اعلام کرد «عناصر جنایتکار وابسته به متجاوزان [عربستان سعودی و امارات] وزیر ورزش را به شهادت رساندند. او در حال رانندگی و انتقال دخترش بود که به او شلیک شد و این حادثه به شهادت خودش و جراحت دخترش منجر شد».


در بیانیه وزارت کشور صنعا آمده که «ترور حسن زید اقدامی جنایت‌کارانه و بخشی از طرح‌های متجاوزان برای زدن [و حذف] شخصیت‌ها و کادر نیروهای ملی یمن است. تحقیقات در جریان است و پیگیری امنیتی برای تحویل جنایتکاران به دست عدالت ادامه دارد».


 صبح امروز (سه‌شنبه)، رسانه‌ها از ترور «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت یمن در صنعا خبر داده بودند. الجزیره گزارش کرده بود که منابع محلی دراین‌ارتباط گفته‌اند، عده‌ای تلاش کرده‌اند وزیر ورزش و جوانان را ترور کنند.


برخی منابع محلی یمنی گزارش داده بودند که وزیر یمنی در شهر «حده» در جنوب استان صنعا (پایتخت) در حال رانندگی بوده که یک فرد موتورسوار به او تیراندازی می‌کند.


شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که چند فرد ناشناس به وزیر ورزش و جوانان یمن تیراندازی کرده‌اند که او به دنبال این اقدام ترور شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعا یمن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته