دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 16:14

اردوغان: بابت حادثه سقوط جنگنده روسی متاسفم

رئیس‌جمهوری ترکیه با ابراز تاسف از حادثه هدف قرار دادن جنگنده روسی از سوی نیروی هوایی ترکیه، گفت امیدوارم دیگر چنین حادثه‌ای رخ ندهد.
کد خبر : 52618

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «روسیاالیوم»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در خلال جلسه‌ای که در استان «بالک اسیر» ترکیه برگزار شد، گفت: ما بسیار از وقوع چنین حادثه‌ای ناراحتیم و امیدواریم دیگر تکرار نشود. ما در حال بررسی راه‌های حل این اشتباه هستیم.


«اردوغان» ابراز امیدواری کرد بتواند در خلال اجلاس بین‌المللی آب و هوا که 30 نوامبر (9 آذر) در پاریس برگزار می‌شود، بتواند فرصتی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود بیابد و با وی گفت‌وگو کند.


وی افزود: درگیری برای هیچ‌یک از طرف‌ها شادی‌بخش نیست و همانگونه که روسیه ار ارتباط با ما سود می‌برد، ما نیز از چنین ارتباطی سود خواهیم برد و ما نمی‌توانیم در افق‌های خود، یکدیگر را حذف کنیم.


«اردوغان» تاکید کرد: ما از روسیه می‌خواهیم موضوع را میان خود و در داخل کشورهایمان حل کنیم و به راه‌حل مناسبی دست یابیم. ترکیه به همکاری با روسیه در بالاترین سطح ادامه می‌دهد و از کانال‌های دیپلماتیک آن را دنبال خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته