دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 16:15
در گفت و گو با آنا

ابوالحسن مهدوی: دوران شکوفایی هندبال رسیده است/ امیدوارم میزبانی مسابقات انتخابی المپیک به ایران داده‌ شود

رئیس فدراسیون هندبال کشور گفت: عملکرد تیم ملی هندبال در رقابت های انتخابی المپیک به خوبی نشان داد که دوران اوج و شکوفایی هندبال ایران رسیده است.
کد خبر : 52615

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی آنا، مسابقات هندبال انتخابی المپیک ریو 2016 در قطر برگزار شد و تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم از صعود مستقیم به المپیک ریو بازماند. حالا تیم ملی هندبال ایران برای حضور در المپیک ریو2016 باید شانس خود را در رقابت‌های قهرمانی بعدی انتخابی امتحان کند.


ابوالحسن مهدوی در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 به خبرنگار ورزشی آنا گفت:«عملکرد تیم ملی هندبال در این رقابت ها به خوبی نشان داد که دوران اوج و شکوفایی هندبال ایران رسیده است. در این رقابت‌ها تیم ما از همان ابتدا در شرایط آمادگی خوبی به سر می‌برد اگر چه در روزهای اول کمی ناهماهنگی بین بازیکنان و لژیونرها به وجود آمد اما کم کم شرایط تغییر کرد و تیم روز به روز پیشرفت کرد. خوشبختانه ایران در این دوره از مسابقات موفق به شکست حریفانی شد که در دوره های قبل ‌به آنها می‌باخت.»


وی افزود:«پیش‌بینی ما این بود به فینال این مسابقات برسیم که این امرهم محقق شد. اما رویارویی با تیم قطر که یکی از برترین تیم‌های جهان است کاری به مراتب سخت بود. ایران با تیمی روبه‌رو شد که از 16 بازیکن آن تنها یک بازیکن قطری بود و مابقی از ملیت‌های مختلف بودند. بازیکنان هم با تمام توان مقابل آنها بازی کردند، اما متاسفانه شکست خوردیم و به عنوان تیم دوم به مسابقات بعد راه پیدا کردیم. اما آن چیزی که در این مسابقات به خوبی شاهد آن بودیم اتحاد و همدلی میان بازیکنان بود که باعث شد تیم ملی هندبال هم اکنون بر بام آسیا بایستد.»


رییس فدراسیون هندبال در ادامه گفت:«پیش‌بینی ما این بود که به صورت مستقیم به مسابقات المپیکی ریو 2016 راه پیدا کنیم اما شرایط تیم قطر این اجازه را به ما نداد و در نهایت عنوان دومی را به دست آوردیم. اما خوشبختانه در گروه دوم هم با تیم های نسبتا راحتی همگروه شدیم و بسیار امیدواریم که در اردیبهشت ماه 95 بتوانیم جوز حضور در المپیک ریو را کسب کنیم.»


مهدوی به برنامه‌های تیم ملی هندبال برای آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «باتوجه به اینکه تیم تازه از مسابقات برگشته است چند روزی به بازیکنان استراحت دادیم. اما بعد از آن باید حدودا سه الی چهار هفته در مسابقات لیگ حضور داشته باشند. بعد از مسابقات لیگ کمپی در تهران تشکیل می‌دهیم و بازیکنان در آنجا تمریناتشان را از سر خواهند گرفت. اگر منابع مالی فدراسیون تامین شود چند اردو تدارکاتی هم در خارج از کشور برای بازیکنان خواهیم داشت. خداروشکر با وجود چند اسپانسر بخشی از هزینه‌های ما تامین می‌شود. به همین منظور قرار است تا چند ماه دیگر بازیکنان را به کشور لهستان اعزام کنیم و در آنجا با تیم‌های تراز اول دنیا مسابقه بدهند. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی اروپا در لهستان برگزار می‌شود اعزام تیم به این کشور و رقابت با تیم‌های قدرتمند جهان کمک شایانی به روند تیم ملی هندبال خواهد کرد. همچنین قرار است بعد از مسابقات لهستان بازیکنان برای شرکت در مسابقات جام جهانی بحرین در کشور آلمان اردویی داشته باشند.»


رئیس فدراسیون هندبال در واکنش به این سوال که از 3 میلیارد بودجه‌ای که وزارت ورزش برای فدراسیون‌های المپیکی اختصاص داده‌، سهم فدراسیون هندبال چه مقدار بوده‌ است؟ عنوان کرد:«این بودجه از طرف وزارت ورزش به فدراسیون‌هایی اختصاص داده‌ شد که حضورشان در المپیک قطعی شده است؛ به همین دلیل هنوز بودجه‌ای برای ما در نظر گرفته نشده است. اما خوشبختانه در چند وقت اخیر نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به هندبال تغییر کرده است و آنها این رشته را یکی از رشته های صعودکننده به المپیک می دانند به همین منظور حمایت‌های از طرف آنها داشته‌ایم.»


وی همچنین در خصوص مشکلات فعلی فدراسیون هندبال تصریح کرد:«متاسفانه این‌روزها فدراسیون‌های المپیکی با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند.در فدراسیون هندبال هم مشکل اصلی بدهی‌های گذشته است که به همین جهت نیاز به پشتبانی داریم. البته دو شرکت خودرویی اسپانسر تیم ملی هندبال را برعهده گرفتند و تا حدودی بخشی از مشکلات ما برطرف شده‌است. با توجه به اینکه امسال سال قبل از المپیک است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید نگاه ویژه‌ای به ورزش‌های المپیکی داشته باشد.»


مهدوی در پایان درباره میزبانی مسابقات انتخابی المپیک گفت: «زمانی که برای کنگره جهانی در سوچی حضور داشتم با مسئولان فدراسیون جهانی صحبت کردم و آنها اعلام کردند که هنوز میزبان‌ نهایی مسابقات انتخابی المپیک را مشخص نکرده‌اند. پس از آنکه قهرمان قاره‌ها مشخص شوند، شرایط میزبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بعد از اینکه مشخص شد که نتوانستیم مستقیم به المپیک صعود کنیم درخواست کردیم تا میزبانی دور بعد را به ما بدهند. مسئولان خیلی راغب بودند که این میزبانی را به ایران بدهند. حالا منتظر هستیم تا مسابقات اروپایی برگزار شود و تکلیف تمام تیم‌ها معلوم شود. در مجموع زمینه برای گرفتن میزبانی فراهم است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته