دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1399 - 12:37
معاون رئیس‌جمهور:

توسعه مفهومی نرم‌افزاری و متکی به خلاقیت و نوآوری است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان کرد که با رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها دریافتیم توسعه یک مفهوم نرم‌افزاری و متکی به نوآوری و خلاقیت است.
کد خبر : 526124

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، سورنا ستاری صبح امروز در بازدید از سرای نوآوری فرش ماشینی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با بیان اینکه توسعه بیش از آن‌که مفهومی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد، مفهومی فرهنگی است، اظهار کرد: مفهوم توسعه در گذشته با راه‌اندازی‌ کارخانه‌های آلاینده، ساخت کارخانه و تخریب محیط زیست تلقی می‌شد؛ اما با رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها دریافتیم توسعه یک مفهوم نرم‌افزاری و متکی به نوآوری و خلاقیت است.


وی با بیان اینکه توسعه استان‌ها به‌وسیله مهم‌ترین سرمایه بومی یعنی نیروی انسانی خلاق محقق می‌شود، ادامه داد: توسعه پایدار، امری درونی است و باید بر اساس مزیت‌های بومی هر استان و به‌وسیله نیروی انسانی خلاق اتفاق بیفتد.


راهکار تحقق توسعه پایدار چیست؟


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: نمی‌توان بدون درنظرگرفتن این ویژگی‌ها و از بیرون برای استان‌ها توسعه ایجاد کرد. تنها راهکار تحقق توسعه پایدار، توجه به ظرفیت و توانمندی نیروی انسانی دانش‌آموخته و بومی هر استان و ایجاد زمینه فعالیت بهتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.


بازدید سورنا ستاری از سرای نوآوری فرش ماشینی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان


ستاری بر نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و تربیت نیروی دانش‌آموخته و خلاق و ظرفیت بالای خیران کاشانی اشاره  کرد و توضیح داد: مراکز آموزش عالی به جای تکیه بر بودجه دولتی یا شهریه‌ها باید بر روی تولید علم، ارتباط با صنعت و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دانش‌آموختگان خود تمرکز کنند تا علاوه بر کسب درآمد در رسیدن سریع‌تر به توسعه نقش‌آفرین باشند.


وی با بیان اینکه پژوهش کارآمد و اثربخش حاصل نوآوری جوان خلاق با همراهی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اضافه کرد: بدون تردید با پول دولت و پژوهش‌های حاصل از آن هیچ محصولی تولید نمی‌شود و اگر محصولی تولید شود از کارآمدی و اثربخشی لازم برخوردار نخواهد بود.


رونمایی از جرثقیل موبایل تلسکوپی ۵۵ تن


برای نخستین‌بار در ایران، از جرثقیل موبایل تلسکوپی ۵۵ تن ساخته‌شده توسط شرکت اندیشه‌مدار کاشان با حضور معاون رئیس‌جمهور رونمایی شد


همچنین برای نخستین‌بار در ایران از جرثقیل موبایل تلسکوپی ۵۵ تن ساخته‌شده توسط شرکت اندیشه‌مدار کاشان با حضور معاون رئیس‌جمهور رونمایی شد.


به گزارش آنا، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سایر میهمانان علاوه‌بر بازدید از سرای نوآوری فرش ماشینی و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بر مزار سه شهید گمنام مدفون در این واحد دانشگاهی حاضر و با تقدیم شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کردند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته