دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 17:09
با حضور مسئولان انجام شد؛

راه‌اندازی کلینیک مشاوره تخصصی حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول

همزمان با آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) کلینیک تخصصی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول گشایش یافت.
کد خبر : 525957
DSC_0025.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آباد کتول، همزمان با آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) در مراسمی با حضور مسئولان کلینیک تخصصی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول در راستای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی گشایش یافت.


کاهش پرونده‌های قضائی با راه‌اندازی کلینیک مشاوره تخصصی حقوقی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم راه‌اندازی چنین مراکزی در نتیجه فرآیندهای ارشادی و پیشگیرانه به مردم شهرستان مؤثر واقع شوند و با توجه به حمایت‌هایی که اداره کل دادگستری استان گلستان و دادگستری شهرستان داشته‌اند، بتوانیم درباره توسعه مناسبت‌های همکاری گام‌های استواری برداریم.



سیدحسن سیدرضایی افزود: امیدواریم با توجه به شاخص‌های متعددی مانند شاخص رشد اقتصادی، شاخص خوشبختی و... که در جهان برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود و  یکی از آنها شاخص معضلات اجتماعی است، بتوانیم به‌صورت معناداری در کاهش این نوع شاخص، مشکلات و پرونده‌های حقوقی و قضائی گام برداشته و شاهد آگاهی بخشی بیشتر به مردم شهرستان باشیم.


مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی کلینیک مشاوره تخصصی حقوقی


رئیس دادگستری شهرستان علی‌آباد کتول هم در این مراسم درباره مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی کلینیک مشاوره تخصصی حقوقی  گفت: با توجه به صدور دستورالعمل تأسیس کلینیک‌های حقوقی در واحدهای دانشگاهی و با هدف توسعه میزان ارشاد و معاضدت قضائی به مردم و توانمندسازی آنان این مهم در دستور کار قرار گرفت.


اسماعیل محمدی ایجاد زمینه مناسب برای توسعه خدمات مشاوره‌ای به مردم و گروه‌های محروم جامعه را از نکات مهم این طرح برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان رشته حقوق می‌توانند زیر نظر استادان خود به‌صورت نظارت شده در این کلینیک فعالیت کنند، فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان رشته حقوق با مشکلات عینی و واقعی جامعه است که در کسب تجربه آنان برای اشتغال آینده خود بسیار مؤثر است.



وی اضافه کرد: به‌کارگیری پشتوانه علمی دانشگاه، افزایش مناسبت‌های همکاری و تعامل با دانشگاه و توسعه سند مشارکت‌های عمومی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تبادل تجربه برای استادان، دانشجویان و مردم شهرستان از دیگر اهداف مهم راه‌اندازی چنین مراکز مشاوره‌ای است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته