دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 16:37

توصیه اردوغان درباره تحریم کالاهای فرانسوی

رئیس‌جمهور ترکیه از شهروندان کشورش خواست تا کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.
کد خبر : 525948
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه دوشنبه بعدازظهر درباره کالاهای ساخت فرانسه به شهروندان کشورش توصیه‌ای کرد.


اردوغان به شهروندان این کشور گفت دیگر کالاهای فرانسوی خریداری نکنند. اردوغان در سخنان خود برای بار سوم سلامت روحی رئیس‌جمهور فرانسه را زیر سؤال برد.


وی تصریح کرد که دشمنی با اسلام در برخی کشورهای اروپایی به یک سیاست بدل شده که در سطوح بالا مورد حمایت قرار می‌گیرد.


بازنشر کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان امانوئل مکرون در چهارشنبه گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی بیان پرداخته بود، دوچندان شده و مقامات بسیاری از کشورها ازجمله اردوغان و عمران خان نخست‌وزیر پاکستان موضع مکرون را محکوم کرده‌اند.


سخنان اردوغان در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه فرانسه یکشنبه‌شب به‌وقت‌تهران از کشورهای واقع در غرب آسیا (خاورمیانه) خواست تا فراخوان برای تحریم کالای ساخت این کشور را متوقف کنند. وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اشاره به تقاضاهای صورت‌گرفته در سه روز گذشته برای تحریم تولیدات این کشور ازجمله محصولات غذایی، اعلام کرد: درخواست‌ها برای تحریم بی‌پایه و اساس بوده، این اقدامات و حمله به کشور باید به‌فوریت متوقف شود.


در ادامه محکومیت اقدام ضد اسلامی مقامات فرانسه، مردم غزه امروز دوشنبه با برپایی تجمع، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) توسط مقامات و رسانه‌های فرانسه را محکوم کردند. جمعی از فلسطینیان امروز با تجمع مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در نوار غزه، انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر در رسانه‌های فرانسوی و توهین رئیس‌جمهور فرانسه به دین اسلام را محکم کردند و خواستار عذرخواهی آن‌ها شدند.


 انتهای پیام/4155/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته