دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1399 - 00:02
وابسته نظامی سابق فرانسه در آفریقای جنوبی در گفتگو با آنا:

مدت‌هاست موازنه قدرت در خاورمیانه به سود ایران تغییر کرده است/ مطرود شدن حکام عرب از جانب ملت‌ها

وابسته نظامی سابق فرانسه در آفریقای جنوبی گفت: مدت‌هاست موازنه قدرت در غرب آسیا به سود محور ایران و متحدانش تغییر کرده است.
کد خبر : 525909
Alain-Corvez-600.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دولت آمریکا روزهای افول خود را می‌گذراند و در این راستا از هیچ تلاشی برای فرو نرفتن در منجلاب فروگذار نمی‌کند؛ یکی از آخرین اقدامات آن‌ها تحریک کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. این اقدام در حالی انجام می‌شود که مردم کشورهای امارات، بحرین، سودان و ملت‌های آزادی‌خواه زیر بار ننگ سازش با رژیم صهیونیستی و تبعیت از سیاست‌های شکست‌خورده دولتی خودکامه همچون آمریکا نمی‌روند.


ژنرال «آلین کوروِز»، افسر سابق فرانسوی و کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: اسرائیل و آمریکا خود را منفک از جامعه جهانی می‌دانند و معتقدم کنفرانس پنج سال پیش در تهران با محور حل موضوع فلسطین باعث شد تا کشورهای مسلمان دور هم جمع شوند و یک‌صدا ندای حمایت از ملت مظلوم فلسطین سر دهند.




بیشتر بخوانید:


سودان از دام ارتجاع عربی و توطئه صهیونیستی نجات می‌‌یابد




وی افزود: از آن سال تاکنون آمریکا و اسرائیل نگران موجودیت تل‌آویو هستند و تلاش‌های خود را با هدف هویت‌بخشی به صهیونیست‌ها آغاز کرده‌اند که نتیجه آن را در دو طرح «معامله قرن» و عادی‌سازی روابط شاهدیم. آمریکا به‌طور یک‌جانبه به‌دنبال پایمال کردن حقوق ملت‌های جهان است؛ ملت‌هایی که خواهان استقلال هستند و خلاف سیاست‌های واشنگتن موضع‌گیری می‌کند.


دونالد ترامپ - بنیامین نتانیاهو


دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو


وابسته نظامی سابق فرانسه در آفریقای جنوبی با بیان اینکه آمریکا دوران نشیب خود را در غرب آسیا می‌گذراند، عنوان کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقاط ضعف اعراب را خوب می‌داند و با سوءاستفاده از ضعف آن‌ها تلاش می‌کند کشورهای عربی را در صف حامیان اسرائیل و در مقابل محور مقاومت قرار دهد. آن‌هایی که خود را تسلیم عادی‌سازی روابط کرده‌اند، درواقع خود و سیاست‌های حکومتشان را به واشنگتن تسلیم کرده‌اند و متوجه نیستند که مدت‌هاست موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه به سود محور ایران و متحدانش تغییر کرده است و آمریکا و اسرائیل در منطقه جایگاهی ندارند.



فلسطینیان حق دارند در خاک خود سکنی گزینند و اسرائیل این حق را ظالمانه از آن‌ها سلب کرده‌ است.



مشاور سابق فرماندهی کل نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان گفت: حکام عرب خود را تسلیم آمریکا و اسرائیل کرده‌اند، زیرا می‌پندارند این دو رژیم می‌توانند ضامن حفظ و بقای حکومتشان باشند. این اقدام اشتباه در حالی است که ملت‌هایشان مخالف عادی‌سازی روابط هستند و درنهایت حکام عرب به دست مردم سرنگون و مطرود خواهند شد.


آلین کوروِز در ادامه با محکوم کردن عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: در سال 1947 سازمان ملل متحد دستور داد کشوری به نام اسرائیل تشکیل شود؛ اقدامی که چیزی جز فشارهای مالی و سیاسی آمریکا بر برخی از کشورهای این سازمان جهانی نبود. خط‌مشی امپریالیستی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل کاملاً مشهود است؛ کشورهایی که برای قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین در برخورداری از سرزمین مستقل هیچ احترامی قائل نیستند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب