دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 11:33
کارشناس صدا و سیما مطرح کرد؛

بهترین سبک ارتباطی با اطرافیان چگونه است؟/ ظرفیت فردی از دیدگاه امام علی(ع)

کارشناس صدا و سیما، بهترین سبک رفتاری با انسان‌های اطراف و جامعه را داشتن دیدگاهی تعاملی عنوان و تأکید کرد: بهره‌گیری از این روش می‌تواند رفتارهای منفی را به رفتارهای مثبت در جامعه تغییر دهد‌.
کد خبر : 525793
0000.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، نبی فتاحی به‌عنوان مدرس کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی در جمع استادان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: شناخت مخاطب مهم‌ترین مسیر انتقال مفاهیم به دانشجو بوده و داشتن اطلاعات کافی و لازم از روحیه دانشجویان برای استاد گامی کلیدی و  ارزشمند است.


وی افزود: برای تقویت انسجام و ارتباط بیشتر با مخاطب و  دانشجو باید از جنبه‌های مختلف به شناسایی طرف مقابل اقدام کرد و داشتن شناخت کافی می‌تواند به روش تحصیل کمک کند.


مدرس کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی با اشاره به سخن گوهربار امام علی (ع) درباره ظرفیت فردی بیان کرد: ابتدا باید خود را بشناسیم تا گم نشویم و اگر شما خود را بشناسید، متوجه خواهید شد که خوب مطلق نیستید.


یادگیری مهارت‌‌های ارتباطی منجر به کاهش رفتارهای منفی می‌شود


فتاحی افزود: شما هم در وجود خود ضعف‌هایی دارید. از سوی دیگر می‌دانیم که همه افراد یکسان نیستند و حتی دوقلوها هم از نظر اخلاقی و رفتاری باهم متفاوت هستند، بنابراین این حق را برای دیگران قائل می‌شویم که همواره مطابق خواست و میل فردی برخورد نکنیم.


این کارشناس علوم انسانی تأکید کرد: با یادگیری مهارت‌‌های ارتباطی، رفتارهای منفی در محیط کار کاهش می‌یابد و با رویکردی مثبت می‌توان از بروز درگیری‌ها و تنش‌ها در جامعه جلوگیری کرد.


فتاحی بیان کرد: بهترین سبک ارتباطی ما با اطرافیان دیدگاهی تعاملی است. انسان‌ها در هر جایگاهی قابل احترام هستند، احترام دوسویه بوده و اگر شما به دیگران احترام نگذارید، دیگران نیز به شما احترام نمی‌گذارند.


به گزارش آنا، کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی با هدف آشنایی بیشتر با مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی شدن و کسب توانایی تعامل با دیگران و مهارت خودآگاهی، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت مدیریت هیجان و سبک‌های تعاملی با حضور دانشگاهیان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد. 


 نکات ویژه‌ای که در این کارگاه توسط  کارشناس صداو سیما مطرح شد عبارت بودند از: تأثیر فرهنگ، آداب و رسوم اجتماعی، میزان  درک و فهم فراگیران و جایگاه فردی در اجتماع.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته