دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 11:52
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر:

بهترین روش اجرای مسئولیت رویکرد گره‌گشایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه بهترین روش اجرای مسئولیت رویکرد گره‌گشایی و تدابیر دوراندیشانه است، گفت: باید از ظرفیت مثبت مردمی و نهادهایی که التزام به کشور دارند، بهره گرفت.
کد خبر : 525786
IMG_9409 (Copy).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، اسماعیل عبداللهی در نشست معارفه مسئول جدید اداره حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه باید در راستای ارتقا و تعالی دانشگاه گام برداشت، گفت: یکی از موضوعات مهم و مبتلابه دانشگاه، مسائل حقوقی  است.


وی با تأکید بر اینکه امور حقوقی در هر سازمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قائده مستثنی نیست، توضیح داد: اقدامات در حوزه حقوقی نتایج حساسی را در بردارد که در تمام بخش‌های درون‌دانشگاهی و تعاملات برون‌دانشگاهی ابعاد و اثرات مستقیم خواهد داشت.


دبیر‌ هیئت‌ امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر با بیان اینکه با توجه به‌وضعیت کنونی دانشگاه بیش از همیشه نیازمند تلاش، همدلی و فعالیت مضاعف احساس می‌شود، تشریح کرد: انتظار می‌رود این بخش مهم از دانشگاه هم در وجه حمایتی که مستلزم دقت نظر و کارشناسی است و هم در وجه نظارتی با رصد مستمر برای سالم‌سازی و اطمینان بخشی امور در جریان گام بردارد.


هیچ فرد یا شخصیتی حق ندارد حیثیت دانشگاه را با چالش مواجه کند


رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه هیچ فرد یا شخصیت حقیقی و حقوقی حق ندارد حیثیت و سرمایه اجتماعی دانشگاه را با چالش مواجه کند، ادامه داد: وجه نخست فعالیت اداره حقوقی در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های محوله است؛ اما وجه دوم که بسیار مهم خواهد بود، ناشی از وجدان کاری و احساس دین به مجموعه است.


عبداللهی‌ اضافه کرد: هر عضو دانشگاه در هرجا که نقض مقررات و قصوری که موجب نقصان در صیانت از اموال و آسیب به حیثیت دانشگاه را مشاهده کرد، باید با جدیت به مقابله با آن بپردازد.


وی با تأکید بر ایجاد فضای تعاملی و همگرایانه در امور بیان کرد: مسائل حقوقی در عین حفظ شأن و جایگاه افراد و مجموعه، نیازمند اظهار‌نظر قاطع و قانونمند است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مهم‌ترین عنصر در فعالیت‌های اجرایی را قانون برشمرد و اظهار کرد: رابطه‌ها از طریق قانون مشخص و معنا پیدا می‌کند، اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌های فردی موجب تفریق و تعدی از اختیارات خواهد شد.


عبداللهی‌ با بیان اینکه در اجرای قوانین، موازین وزین و قابل اعتنایی وجود دارد، یادآور شد: بهترین روش اجرای مسئولیت، رویکرد گره‌گشایی و تدابیر دوراندیشانه است.


وی با تأکید بر اینکه دانشگاه متعلق به هیچ جناح، گروه و تقسیم‌بندی سیاسی نیست، متذکر شد: باید از ظرفیت مثبت مردمی و نهادهایی که التزام به کشور دارند، بهره گرفت.


به گزارش آنا در پایان این مراسم مهدی شعبان‌زاده عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان و کانون وکلای دادگستری بوشهر به عنوان مسئول اداره حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان بوشهر معرفی و از خدمات سیدمجتبی حسینی کرابی قدردانی شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته