دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار منطقه 18 درصحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

سازمان محیط زیست از دور فقط نظاره‌گر فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 است

شهردارمنطقه 18درصحن علنی شورای اسلامی شهرتهران برارزیابی مشکلات و موانع موجود بر پیگیری موضوع تعطیلی معادن شن وماسه خلیج فارس در منطقه تاکید کرد و گفت: سازمان محیط زیست از دور فقط نظاره‌گر فعالیت معادن شن و ماسه است و شهرداری برای رفع این معضل زیست محیطی بزرگ و دیگر مشکلات، نیازمند همکاری بیشتر اعضای شورا است.
کد خبر : 52575

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نوروزی شهردار منطقه 18 سخنان خویش را با تقدیر از توجه ویژه اعضای شورای شهر به منطقه آغاز کرد و گفت: اغلب اعضا در ماه‌های گذشته از منطقه بازدید و در واقع در جریان مشکلات موجود قرار گرفتند و به خوبی در جریان همه امور مرتبط در بخش‌های مختلف در این منطقه هستند.


وی در ادامه پیرامون مشکلات معادن شن و ماسه منطقه، گفت: شهرداری توان و قدرت برخورد با معادن شن و ماسه را ندارد و این در حالی است که هرشب بیش از سه تا چهار هزار کامیون نخاله در این منطقه تخلیه می‌کنند و در واقع آرامش را از مردم منطقه گرفته‌اند، گرچه طی یکسال گذشته برخوردهای جدی با این شرکت صورت گرفته و نیاز به حضور سایر ارگان‌ها و نهادهای ذیربط است.


نوروزی با بیان اینکه سازمان محیط زیست از دور فقط نظاره‌گر فعالیت معادن شن و ماسه است، گفت: این سازمان مسائل مهم‌تری را پیگیری می‌کند و شهرداری برای رفع این معضل زیست محیطی بزرگ و دیگر مشکلات، نیازمند همکاری بیشتر اعضای شورا است.


شهردار منطقه 18 همچنین در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه 76 متری شهید بروجردی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این پروژه توسط قرارگاه خاتم و شهید رجایی پیگیری می‌شود و مدتی قبل مشکلاتی در خصوص پرداخت‌ها وجود داشت که این مشکلات مرتفع شده است.


نوروزی درخصوص پروژه خط ‌آهن تونلی تهران- تبریز، گفت: با دستور شهردار تهران مراحل مذاکره برای تملک این اراضی به پایان رسیده و قرار است بزرگترین پیاده‌رو در این منطقه احداث شود.


این مقام مسئول با توجه به فعالیت کارخانه تولید دارو در منطقه افزود: در این زمینه با سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت نامه‌ نگاری‌هایی شده، اما متأسفانه هیچ اقدامی از سوی این نهادها صورت نگرفته است.


به گفته وی؛ سرانه فضای سبز در منطقه 18،به 17.6 درصد رسیده و این در حالی است که در سال‌ گذشته اقدام خوبی برای جهش فضای سبز انجام شده و این اقدامات در حال گسترش است.


در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ با کسی شوخی نداریم، گفت: اگر تعطیلی این معادن نیاز به حکم قضایی یا انتظامی دارد، بگویید تا ما آن را دنبال کنیم. بلایی که این معادن بر سر مردم آن منطقه می‌آورد، وحشتناک است و باید مدیران شهری تلاش کنند این مشکل حل شود.


وی از تفاهمنامه‌ای که میان راه‌ آهن و مدیریت شهری برای ساماندهی زمین‌های رهاشده در این منطقه به امضا رسیده است،خبر داد و گفت: قرار است این زمین‌ها به فضای سبز تبدیل شود.


هم چنین، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 18 تصریح کرد: تلاش شده است که گزارشات از سوی دبیران شورایاران متفاوت با سال‌های قبل باشد و دوستان بر اساس فرمت آماده شده مشکلات عمده مناطق را تشریح می‌کنند.


وی ابراز امیدواری کرد: این گزارشات، فرصتی باشد تا اقدامات اجرایی برای حل مشکلات منطقه صورت گیرد.


طلایی در ادامه به مشکلات منطقه 18 اشاره کرد و گفت: بزرگراه 76 متری شهید بروجردی، معادن شن و ماسه و زیرگذر راه‌آهن تهران- تبریز قطعاً از عهده شهرداری برنمی‌آید و باید سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.


در ادامه، محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به مصائب و مشکلات معادن شن و ماسه منطقه 18 تصریح کرد: اکثر اعضا با توجه به بازدیدهایی که در منطقه داشتند از این مشکلات مطلع هستند و امیدواریم اقدامات لازم برای برطرف کردن این مشکلات اتخاذ شود.


وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر تعدادی از معادن شن و ماسه در منطقه 18 تعطیل شده‌اند اما شاهد هستیم که یکی دو معدن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که فعالیت این دو معدن جای بسیار تعجب دارد.


حقانی با توجه به آمادگی شهرداری تهران درخصوص جذب پرسنل معادن شن و ماسه تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر با درایت و مدیریت شهرداری تهران مشکلات این منطقه برطرف شود.


هم چنین، حجت‌الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به اینکه منطقه 18 یکی از مناطق ویژه تهران محسوب می‌شود تصریح کرد: این منطقه، یک منطقه مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی است که در حاشیه شهر قرار دارد و علی رغم تمامی خدمات ارایه شده درسال‌های پس از انقلاب همچنان مشکلات و نواقص در این منطقه باقی مانده است.


وی تصریح کرد:عدم اتمام بزرگراه 76متری شهیدبروجردی وفعالیت معادن شن و ماسه از جمله مشکلات منطقه محسوب می‌شوند که امیدواریم مدیریت شهری عنایت خاصی رابه منطقه 18 به لحاظ وسعت و جمعیت داشته باشد چرا که سزاوار نیست شهروندان این منطقه با حجمی از این مشکلات روبرو باشند.


ناصحی ادامه داد:مشکلات آلودگی صوتی در منطقه یکی دیگر از موانع و تهدیدهای شهروندان محسوب می‌شود که انتظار داریم شورا و شهرداری عنایت ویژه‌ای را به منطقه داشته باشند.


در ادامه، اسماعیل دوستی، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به رودخانه کن و عبور این رودخانه از منطقه 18گفت:این رودخانه ازانتهای منطقه 18عبور می‌کند و شهرداری منطقه در قسمت پایانی رودخانه اقداماتی را انجام داده است که امیدواریم شبیه به این اقدامات در مناطق شمالی صورت بگیرد.


وی تصریح کرد: در منطقه 18 نیاز به بیمارستان و هتل داریم که امیدواریم این موارد مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه شهرداری تهران بایستی نسبت به نوسازی شرکت اتوبوس‌رانی در منطقه اقدامات لازم را انجام بدهد.


بر اساس این گزارش،لطفی دبیرشورایاری محلات منطقه 18نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشریح گزارش مبسوطی از فعالیت‌های مشترک این نهاد و مدیریت شهری منطقه،خواستار تعطیلی معادن شن و ماسه خلیج فارس، ادامه بزرگراه 76متری شهید بروجردی، بلوار 45 متری بهار، احداث پیاده راه در فضای فوقانی خط آهن تونلی تهران – تبریز و همچنین احداث ساختمان سرای محله برای محلات فاقد این امکانات شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته