دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 13:50
بطحایی در جمع خبرنگاران:

فرهنگیان از پرداخت فرانشیز درمانی معاف می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال برطرف کردن مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان، در نظر دارد فرانشیز را از محل بیمه تکمیلی پرداخت کند گفت: با انجام این طرح فرهنگیان از پرداخت فرانشیز معاف می شوند.
کد خبر : 52558

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا سید محمد بطحایی در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که هم اکنون در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران در خصوص متوازن نبودن امکانات آموزشی در سایر استان های کشور اظهار کرد: بین مناطق برخوردار و کم برخوردار به لحاظ فضا، تجهیزات و نیروی انسانی فاصله وجود دارد به گونه ای که در برخی از مناطق امکانات بیشتر و بالاتر از مناطق دیگر است.


وی افزود: در سطح کمی اما عدالت آموزشی با وجود تلاش های صورت گرفته و پیگیری حضور دانش آموزان در مدارس رو به افزایش است اما سرعت آن کم نیز هست. مهمتر از توسعه کمی عدالت کیفی اهمیت دارد که هم اکنون نیز ما در زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی در سراسر کشور تلاش می کنیم. در همین شهر تهران بین مناطق مختلف کیفیت مدارس متفاوت است به همین منظور باید برای افزایش کیفیت تلاش کنیم. فضای مناسبی در آموزش و پرورش به منظور توجه به توسعه عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تلاش می کنیم تا گامی جدی را در خصوص ارتقاء عدالت آموزشی برداریم عنوان کرد: برنامه ویژه ای برای سرانه مدارس در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است تا مدیران مدارس دیگر نگران تامین هزینه های ضروری نباشند و فارغ از این مسائل و نگرانی ها به آموزش و پرورش برسند.


وی در خصوص آخرین وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان توضیح داد: مشکلات بیمه تکمیلی کمتر شده است و روش هایی برای از بین بردن مشکلات بیمه تکمیلی در پیش گرفته ایم به عنوان مثال با مراکز خاصی قرارداد بسته ایم و حتی می خواهیم فرانشیز را از محل بیمه تکمیلی پرداخت کنیم تا فرهنگیان از پرداخت فرانشیز معاف شوند.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیشرفت ما در بیمه تکمیلی به دنبال طرح تحول سلامت خواهد بود و این طرح به دنبال آن است تا خدمات بیمه ای به گونه ای توسعه یابد تا دستگاه ها از ارائه بیمه تکمیلی بی نیاز شوند. طرح تحول سلامت بر بیمه تکمیلی تاثیر مثبت خواهد گذاشت و بیمه تکمیلی را به سمت افزایش کیفیت می برد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سید محمد بطحایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته