دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شروع آزمایشی برون‌سپاری خدمات وزارت کار به کاریابی‌ها

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح آزمایشی برون‌سپاری امور غیرحاکمیتی مربوط به قوانین کار به کاریابی‌ها در سه استان کشور آغاز شده است و پس از سه ماه نتایج آن بررسی خواهد شد.
کد خبر : 52557

محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا کاریابی‌ها را حلقه واسطه میان نیروی کار و کارفرمایان خواند و افزود: کاریابی‌ها نقش متعادل‌کننده را در بازار کار میان کارفرما و کارجویان ایفا می‌کنند.


وی تصریح کرد: نقش کاریابی‌ها در به کار گرفتن نیروی کار اکنون 25 درصد است ولی در سایر کشورها این سهم بیش از 70 درصد است.


اکبرنیا با بیان اینکه برای افزایش این سهم در کشور باید از کاریابی‌ها حمایت شود، تاکید کرد: ما اکنون برنامه‌ها و دوره‌هایی داریم که کاریابی‌ها را با نوع تخصص لازم در کار خود و مباحث مربوط به مشاوره‌های شغلی و ارتباط موثر آشنا می‌کنیم. این دوره‌‌ها برای افزایش بهره‌وری کاریابی‌ها در سراسر کشور در حال برگزاری هستند.


وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اینها ما برنامه‌های دیگری را نیز برای برون‌سپاری بخشی از امور غیرحاکمیتی وزارت کار به کاریابی‌ها در دست اقدام داریم، بیان کرد: ما برون‌سپاری امور مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را استارت زده‌ایم و سه استان البرز، قزوین و سمنان به صورت پایلوت و آزمایشی انتخاب شده‌اند. در این استان‌ها کسانی که بیکار می‌شوند، می‌توانند کارهای مربوط به تشکیل پرونده تا اشتغال مجدد را در کاریابی‌ها انجام دهند و نهایتا از طریق کاریابی‌ها مجددا به کار مشغول شوند.


مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کاهش آمار اشتغال در ماه‌های اخیر نیز عنوان کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام، سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد و با بالا رفتن نرخ رشد اقتصادی اشتغال هم بیشتر شود.


وی نرخ بیکاری را بر اساس آخرین آمار، کم‌تر از 11 درصد عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که نرخ بیکاری را با افزایش سرمایه‌گذاری‌ و اشتغالزایی به میزان استاندارد مورد نظرمان یعنی هفت درصد برسانیم.


اکبرنیا خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که در سال‌های آینده با حضور تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان در بازار کار مواجه خواهیم شد که سال‌های بحرانی را برای ما رقم می‌زند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته