دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1399 - 23:01
ربیعی:

در صورت عدم موفقیت، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: ادامه محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا از روز دوشنبه بستگی به شرایط دارد اگر نتوانیم آمار را کنترل کنیم، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : 525564
AG8I0162.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی سخنگوی دولت با حضور در بخش خبری شبکه اول سیما، اظهار داشت: امروز خدمت رهبر معظم انقلاب جلسه ستاد مبارزه با کرونا را داشتیم و از طرف خودم از رهبر انقلاب تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند که با پشتکار بیشتر به فعالیت خود ادامه دهیم تا دولت، با جدیت و آرامش بیشتر مسائل را حل کند.


وی یادآور شد: در ستاد کرونا تصمیم گرفتیم در شهر تهران کارمندان ۵۰ درصد در سر کار حاضر شوند. مدیران دستگاه‌ها موظف‌اند با برنامه‌ریزی، در انجام امور خللی ایجاد نشود و پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند. دولت الکترونیک نیز این امکان را می‌دهد که خدمات غیرحضوری به مردم انجام شود.


سخنگوی دولت عنوان کرد: در شهرهایی که پروتکل مراعات نشده و میزان شیوع و مرگ‌ومیر بالا بوده، تصمیم گرفتیم جز مشاغل اول مثل نیروی انتظامی، امنیت و بیمارستان‌ها و خدمات عمومی و مواد غذایی و… بقیه تعطیل شوند؛ ورزشگاه‌ها، اماکن، تئاتر، سینما، نمازهای جماعت، مراسم عبادی و مذهبی تا یک هفته فعلاً تعطیل خواهد بود و بعد از یک هفته برای تمدید شرایط را ارزیابی می‌کنیم و این شرایط تا دو هفته قابل تمدید است.


ربیعی با بیان اینکه «در تهران، ورامین و دماوند وضع نامناسبی داریم و ممکن است اگر تا آبان وضع بهتر شود شرایط را تغییر دهیم» توضیح داد: در تهران به مدیران اعلام کردیم نیمی از کارمندان در محل کار حضور نیابند و این اتفاق در حمل‌ونقل عمومی و مترو اثر دارد و با کاستن از کارمندان دولت، شرایط بهتر می‌شود.


وی افزود: ادامه این سیاست‌ها بستگی به شرایط دارد اما اگر نتوانیم آمار را کنترل کنیم، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را پیگیری می‌کنیم. امروز نیز کمیته‌های مختلف در دستگاه‌های ذی‌ربط مشغول به کار بودند و بر اساس آموزش و با رویکرد اطلاع‌رسانی و کنترل و نظارت و قواعد سختگیرانِ، جلساتی داشتیم و در سختگیری جرائم نیز با شدت بیشتری شرایط را پیگیری می‌کنیم. ما ناگزیریم برای افرادی که تبعیت نمی‌کنند موارد بازدارنده در نظر بگیریم.


سخنگوی دولت درباره محدودیت‌های ۴۳ شهر گفت: درباره این شهرها و مشاغلی که حق فعالیت در آن‌ها را ندارند همین امروز روی سایت دولت اطلاع‌رسانی شد و استانداران موظف به پیگیری هستند و نیروی انتظامی و بسیج و بازرسان وزارت بهداشت و بخشداری و استانداری‌ها بر انجام پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد و جز مشاغل بخش اول، همه مشاغل تعطیل خواهند بود و اگر کسی رعایت نکند با برخوردهای جدی روبرو می‌شود.


ربیعی یادآور شد: وزارت بهداشت در ارتباط با مسائل بهداشتی اطلاع‌رسانی می‌کند؛ رهبر انقلاب فرمودند چندگانه درباره تصمیمات حرف زده نشود تا مردم دچار تردید شوند و این ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد و در جلسه آینده کرونا دراین‌باره و برای اطلاع‌رسانی واحد تصمیم‌گیری می‌کنیم.


وی تأکید کرد: تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا روی زمین نمی‌ماند؛ ما نیاز به همکاری‌های میان‌بخشی بیشتری داشتیم و ستاد عملیاتی نیز در اجرا نظارت می‌کند و این مهم، موانع را برطرف و هم‌افزایی دستگاه‌ها را نیز در پی دارد و به‌زودی رئیس‌جمهوری، رئیس قرارداد اجرایی کرونا را معرفی خواهد کرد و اثربخشی ستاد افزایش می‌یابد.


سخنگوی دولت درباره بیمه بیکاری افراد بیکار شده بر اثر کرونا که در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شده بود، توضیح داد: ۶ میلیون شغل رسمی و غیررسمی بر اثر کرونا دچار تهدید شد که از این میان ۳.۵ میلیون آن شغل رسمی و ۲.۵ میلیون دیگر، شغل غیررسمی بودند و اوضاع برای ما بسیار سخت بود. همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند، سه منحنی اقتصاد و امنیت و سلامت باید در کنار هم موردتوجه قرار گیرد و سلامت در اولویت ماست. در شرایط اقتصاد کشور که تخت فشار است، ۱۴ هزار میلیارد وام برای ۵۴۴۴ هزار کار پیش‌بینی کردیم و از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که از بازار کار خارج شدند، بیش از یک میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت بیمه قرار گرفتند.


ربیعی ادامه داد: امروز در وزارت رفاه جلسه‌ای داشتیم که چگونه افرادی که بیکار بودند و لطمه بیشتری دیدند و افرادی که بیکار شدند و بیمه ندارند، تحت پوشش قرار دهیم. باید کار کارشناسی انجام و منابع تأمین شود تا پوشش بیمه بیکاری را برای این افراد داشته باشیم. دوران تحریم و کرونا سختی‌های مضاعفی داشت اما ما کنار مردم هستیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته