دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 00:15
ناصر شهنازی در گفتگو با آنا:

پیشنهادی به من برای هدایت تیم ملی نوجوانان ندادند/ شأن مربیان در والیبال حفظ نمی‌شود/ کسی که از نظر اخلاقی مشکل دارد نباید جزء گزینه‌ها باشد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: اگر فدراسیون با من برای هدایت تیم ملی نوجوانان صحبت کند، با شرایط خاص خودم در کنار آنها خواهم بود.
کد خبر : 525491

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پیشنهاد فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: صحبتی تا به حال با من در این خصوص نشده است اما اگر قرار باشد هدایت تیم ملی نوجوانان را بر عهده بگیرم، دیگر شرایط مثل گذشته نیست. متأسفانه فدراسیون برای مربیان ایرانی هیچ احترامی قائل نیست. اگر قرارداد یک مربی خارجی را با یک مربی ایرانی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که بی‌احترامی محض به مربیان ایرانی صورت می‌گیرد. در فدراسیون والیبال مربیان و دستیاران ارزش معنوی و مادی ندارند.


وی اظهار کرد: این در حالی است که فدراسیون فوتبال در تمامی رده‌ها با مربیان خود قرارداد می‌بندد اما متأسفانه در فدراسیون والیبال این‌گونه نیست. از علایق مربیان برای هدایت تیم‌های ملی سوءاستفاده می‌شود. طبیعی است که یک افتخار بزرگ برای مربیان است که سرمربیگری رده‌های ملی را برعهده بگیرند اما شأن و منزلت آنها زیر پا گذاشته می‌شود. متأسفانه در فدراسیون والیبال مربیان مظلوم هستند.


مربی والیبال عنوان کرد: سطح سواد مربیان والیبال ایران بعد از آمدن ولاسکو زیاد شد. این در حالی است که فدراسیون والیبال کمتر به مربیان خود بها می‌دهد و بیشتر برای مربیان بلوک شرق ارزش قائل است. چطور ممکن است یک نفر که از نظر اخلاقی مورد انتقاد رئیس فدراسیون والیبال قرار می‌گیرد اما الان جزء نفرات گزینشی برای هدایت تیم ملی نوجوانان محسوب می‌شود. تمامی این مسائل نشان می‌دهد که پشت پرده‌هایی وجود دارد. من برای رئیس فدراسیون متأسفم اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد. قطعاً اگر او شخصی را مورد انتقاد قرار می‌دهد، براساس شواهد و مدارکی این کار را انجام می‌دهد و حالا چطور ممکن است دوباره به او پیشنهاد مربیگری دهند.


شهنازی گفت: این مسائل نشان‌دهنده این است که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، مدیریت فدراسیون دچار ضعف است و روابط در ورزش حرف اول را می‌زند. باید ببینیم این نفرات به کجا وابسته‌اند و توسط چه کسانی سفارش می‌شوند که همچنان نام آنها جزء گزینه‌ها است. من سال‌ها هدایت تیم نوجوانان را برعهده داشتم و به عنوان دستیار ولاسکو در تیم ملی والیبال حضور داشتم و همیشه هدفم خدمت به والیبال بوده اما وقتی بعد از رفتن ولاسکو کنار گذاشته می‌شوم و حتی وقتی عنوان به دست می‌آورم، برایم ارزشی قائل نمی‌شوند، قطعاً دیگر دلیلی برای ادامه کار نمی‌بینم.


وی یادآور شد: اگر پیشنهاد هدایت تیم ملی نوجوانان را به من بدهند که البته هنوز کسی در این رابطه با من صحبتی نکرده است اما اگر این اتفاق بیفتد، شرایط مانند گذشته نخواهد بود. اولین موضوع این است که باید قرارداد بسته شود و مربیان رده پایه هم باید شأن و شخصیت خود را به عنوان سرمربی حفظ کنند. مربی که تیم ملی والیبال را قهرمان جهان می‌کند، دریافتی‌اش روزانه از این فدراسیون 60 هزار تومان است. این شرایط کاملاً بی‌احترامی به شأن و منزلت مربی است، بنابراین برای هدایت تیم والیبال نوجوانان شرایط خاص خودم را دارم چرا که به کار و برنامه‌هایم ایمان دارم و قطعاً با همکاری دیگر مربیان می‌توانم به رشد و اعتلای والیبال کمک کنم. خیلی مهم است که در رده نوجوانان، سرمربی با چه شخصیت و اخلاق روی کار بیاید. من هیچ زمانی برای بودن التماس نمی‌کنم. اگر فدراسیون با من برای هدایت تیم ملی نوجوانان صحبت کند، با شرایط خاص خودم در کنار آنها خواهم بود.


مربی والیبال تأکید کرد: متأسفانه در والیبال منیّت‌های زیادی وجود دارد. هر کسی به دنبال این است که والیبال را به نام خودش تمام کند. یکی می‌گوید من پدر والیبال هستم، دیگری می‌گوید اگر من نبودم، والیبال نبود. در صورتی که یک مجموعه در کنار هم می‌تواند به رشد و موفقیت برسد. اگر فدراسیون در این راه از مربیان خود حمایت کند، نسل نوجوانان می‌توانند آینده والیبال را بسازند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته