دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1399 - 15:40

قزوین‌ لرزید/ 4تیم امدادی‌ به‌ محل‌ حادثه‌ اعزام‌ شدند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر آوج در استان قزوین را لرزاند.
کد خبر : 525461

به گزارش خبرنگار حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر آوج در استان قزوین را لرزاند، این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.


مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد این حادثه گفت: چهار تیم عملیاتی و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.


 مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوادث  گروه  اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره جزییات زمین‌لرزه در مرز بین استان‌های قزوین و همدان گفت: حوالی ساعت 15:04 زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر مناطق آوج در استان قزوین و رزن در استان همدان را لرزاند.


وی افزود: بیمارستان‌های رزن و تاکستان و همچنین تمامی پایگاه‌ها در این مسیر در حالت آماده‌باش هستند.


سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از هر شهرستان دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده است همچنین اجازه داده شده است تا از بالگرد اورژانس قزوین برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده استفاده شود.


خالدی تصریح کرد: اتوبوس آمبولانس‌ها و بیمارستان صحرایی در قزوین نیز به صورت آماده‌باش درآمده‌اند. جمعیت تحت تاثیر در مناطق زلزله‌زده حدود 8 هزار نفر است، اما هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارت اعلام نشده است.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته