دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1399 - 00:15
دکتر خلیلیان در گفتگو با آنا:

کرونا دشمن قسم‌خورده ورزش است/ تعویق احتمالی لیگ برتر فوتبال را بررسی می‌کنیم

رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: تعویق احتمالی مسابقات لیگ برتر فوتبال را بررسی می‌کنیم و تصمیم نهایی را در این رابطه خواهیم گرفت.
کد خبر : 525449
-06.jpg

گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛ حمیدرضا نقیبی: افزایش همه‌گیری ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با این ویروس را ناچار کرده تا سختگیری‌های بیشتری در خصوص برگزاری مسابقات رشته‌های ورزشی اعمال کند. در همین راستا مسابقات لیگ برتر فوتبال با یک هفته تعویق برگزار می‌شود. برگزاری رقابت‌های لیگ برتر والیبال متوقف شده و دیگر رشته‌ها نیز با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه هستند.


دکتر مهرزاد خلیلیان در خصوص تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای تعویق بیشتر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: وظیفه ستاد این است که اتفاقات مربوط به ویروس کرونا را به دقت رصد کند. ما برای آنکه بخواهیم جلوی برگزاری مسابقات را بگیریم، نیاز به آمارهای روزانه داریم. جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که با طغیان دوباره ویروس کرونا، ناچاریم برگزاری رقابت‌های ورزشی را بیش از پیش متوقف کنیم.


وی ادامه داد: احتیاط بیشتر ما را ملزم می‌کند تا اجازه برگزاری ورزش‌هایی که در آنها خطر ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است را بگیریم. البته که برخی رشته‌ها که مسابقات جهانی دارند باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمریناتشان را پیگیری کنند ولی در خصوص اینکه احتمال دارد مسابقات لیگ برتر فوتبال بار دیگر دچار تعویق شود، باید آمارها را در روزهای آینده مورد بررسی قرار دهیم تا تصمیم نهایی را بگیریم.


رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش درباره احتمال بازگشایی استخرها خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از سرمربیان شنا و ناجیان غریق از کار منفک شده‌اند. استخرهای زیادی اعم از دولتی و خصوصی به ورشکستگی رسیده‌اند ولی کارشناسان وزارت بهداشت معتقدند محیط استخرها از مستعدترین اماکن انتقال ویروس کرونا هستند. استخرهای روباز نیز که بازگشایی شده بودند با توجه به ورود به فصل سرما قطعاً بسته می‌شوند. جواب در خصوص بازگشایی استخرها روشن و مشخص است که امکان گشوده شدن آنها تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.


وی درباره اینکه پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از ورزش‌ها آن‌طور که باید و شاید رعایت نمی‌شود، تأکید کرد: البته که این موضوع ارزیابی دکتر حریرچی است. ما قبول داریم که پروتکل‌ها از سوی ورزشکاران و عموم مردم جامعه جدی گرفته نشده است. ناچار هستیم در ورزش با تحریک، تشویق و تنبیه، ورزشکاران را ملزم به رعایت پروتکل‌ها کنیم، چرا که کرونا دشمن قسم‌خورده و سخت جان ورزش است. تعهد سختی از کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند گرفته‌ایم و به وسیله آن اعمال فشار خواهیم کرد.


دکتر خلیلیان درباره اینکه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در صورت برگزاری، با حضور تماشاگران خواهد بود یا خیر، تأکید کرد: مطمئن باشید مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. افزایش آمارها ملموس است و نمی‌خواهیم به ورزش آسیب بیشتری برسانیم. درباره برگزاری مسابقات فوتبال نیز به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود و احتمال آنکه بار دیگر ناچار به تعویق شویم، وجود دارد.


وی در مورد چه توصیه‌ای برای ابتلا به ویروس کرونا دارد، عنوان کرد: هیچ ورزشکاری از این ویروس مصون نیست. هیچ پهلوانی نیست که ویروس کرونا را نگیرد. این ویروس مهلک است، بنابراین اولین کار، خودمراقبتی است. لازم است که آموزش‌ها به طور مداوم به ورزشکاران و آحاد جامعه داده شود تا از اوج‌گیری ویروس کرونا جلوگیری شود. شک ندارم که اگر تمامی انسان‌ها خودمراقبتی کنند، درصد ابتلا به این ویروس به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته