دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ممنوعیت صید ترال به اقتصاد صیادان کمک می‌کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با تاکید بر اینکه جامعه صیادی ما مظلوم واقع شده است، گفت: ممنوعیت صید ترال به اقتصاد صیادان کمک می‌کند.
کد خبر : 525413
keshti-chini.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، معین‌الدین سعیدی در رابطه با طرح ممنوعیت دوساله صید ترال گفت: پیگیری‌های فنی و علمی فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم و برگزاری جلسات متعدد با سازمان شیلات و همچنین سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان و شنیدن درد و دل صیادان و پیگیری مشکلات آنها ‌در مجلس به امضای تفاهم‌نامه‌ای منجر شد که بر اساس آن صید ترال به مدت دو سال در آب‌های جنوب کشور با هدف بازسازی ذخایر و آیش دریا ممنوع شود.


وی ادامه داد: طی دوسال ممنوعیت صید ترال در آب‌های کشور مقرر شد مراکز علمی و پژوهشی نیز بر روی ادامه فعالیت‌های ترالدار‌ها تحقیق کنند که اگر صدمات جبران ناپذیری به ذخایر ماهی کشور وارد می‌کنند برای آن تدابیر جدی تری اتخاذ شود.


عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صید ترال مشکلات عدیده‌ای برای صیادان سنتی و بومی منطقه وارد کرده است، افزود: تداوم فعالیت ترال‌دارها در آب‌های جنوب کشور، سفره صیادان و ماهی‌گیران سنتی را هر روز کوچکتر می‌کرد که خوشبختانه به واسطه این توافقنامه، تدبیری جدی برای حل مشکلات این قشر از جامعه اتخاذ شد. از این رو معتقدم در سالی که جهش تولید نام گذاری شده باید صیادان بومی نیز مجوز صید داده شود.


ضرورت لایروبی اسکله‌های مهم صیادی چابهار


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با تاکید بر اینکه جامعه صیادی ما مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: مهمترین مشکل صیادان این است که مجوز صید به آنها داده نمی‌شود و این مجوزهای فعلی نیز برای ادوار گذشته است؛ ضرورت لایروبی اسکله‌های مهم صیادی چابهار از مسائل دیگری استکه بایدبه آن توجه شود چرا که برخی از اسکله‌های مهم دیگر قابل استفاده نیستند از این ور حتما باید عملیات لایروبی انجام شود.


نماینده مردم چابهار در مجلس، بیمه صیادان را از دیگر مشکلات این قشر دانست و خاطرنشان کرد: صیادان، از پوشش بیمه حداقلی برخوردارند که باید برای آن تدبیر کنیم تا با دغدغه کمتری به کارشان ادامه دهند.


انتهای پیام/4133


انتهای پیام/

برچسب ها: صید ترال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته