دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 13:46
در جمع خبرنگاران؛

نوبخت: در بودجه 95 پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه برای اولین بار در بودجه 95 ردیف ویژه ای برای عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است گفت: در بودجه سال 95 چند ردیف برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و ارتقاء دریافتی های شاغلان از طریق اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گنجانده شده است.
کد خبر : 52519

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمدباقر نوبخت در حاشیه دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که هم اکنون در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه بحث آموزش در بودجه سال 95 توجه ویژه ای شده است اظهار کرد: از سال 92 تا به امسال اعتبارات آموزشی بیشترین رشد را داشته است و می تواند گفت اعتبارات در این زمینه دو برابر افزایش پیدا کرده است اما این کافی نیست.


وی با بیان اینکه باید این اعتبارات بین استان های مختلف که استعداد بیشتری برای پذیرش دارند توزیع شود افزود: برای اولین بار در بودجه سال 95 ردیف ویژه ای برای عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه کشور قرار بود دو درصد از سرجمع اعتبارات برای توازن بخشی بودجه ها در استان ها هزینه شود که به سه درصد افزایش یافت.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده به منظور پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان گفت: هم پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی و هم ترمیم حقوق بازنشستگان و همچنین ارتقاء دریافتی های شاغلان از طریق اجرای رتبه بندی فرهنگیان و معلمان اقداماتی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است. همچنین در بودجه 95 چند ردیف جداگانه برای این موضوع در نظر گرفته شده است.


نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان های مردم نهاد تا چه اندازه می توانند به عدالت آموزشی کمک کنند توضیح داد: بدون تردید معطوف کردن همه این اقدامات به دولت اقدام غیر واقع بینانه ای است چون دولت بخشی از امکانات را در اختیار دارد و بخش دیگر در اختیار مردم نهادینه شده است.


وی ادامه داد: با یک هماهنگی و تشریک مساعی با دولت می توان نسبت به ارتقاء شاخص های آموزشی کمک کنند. اکنون اگر بتوانیم با محدودیت منابع با استفاده از بخش غیر دولتی امکانات آموزشی را در اختیار داشته باشیم مناسب است. البته خرید خدمات آموزشی به این ترتیب است که دانش آموزان همچنان به صورت رایگان درس بخوانند و دولت موظف نباشد پول را صرفا به مدارس غیر دولتی بدهد بلکه سرانه را در اختیار مدارس غیر دولتی قرار دهد و دانش آموزان بتوانند در مدارس غیر دولتی رایگان درس بخوانند. در این خصوص باید رقابت وجود داشته باشد و قطعا این نوع مناسبی از تشریک مساعی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته