دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1399 - 12:00
براثا گزارش کرد؛

ترامپ نگران زندانی شدن در صورت شکست در انتخابات است/ لکه ننگ ریاست جمهوری آمریکا

یک پایگاه خبری عراقی گزارش کرد ممکن است رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل جرائم متعدد و تخلفات غیرقانونی، پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
کد خبر : 525020
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری براثا در گزارشی درباره نحوه برخورد دونالد ترامپ با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: همه اتفاق نظر دارند که عملکرد انتخاباتی ترامپ غیرعادی است، زیرا این شخص خط قرمزهای سیاسی، اخلاقی یا حتی شخصی را به رسمیت نمی‌شناسد. او برای جلب آرای رأی‌دهندگان حتی به توصیه پزشکان توجه نکرد، پس از ابتلا به ویروس کرونا سلامتی خود را به خطر انداخت و سه روز بعد از ابتلا، برای ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام آمادگی کرد.


ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا


طبق این گزارش، برخی‌ها تلاش می‌کنند ترامپ را به هر شکل ممکن به حضور در انتخابات دعوت کنند، گویی مسئله مرگ و زندگی در میان است. برخی‌ها می‌گویند ترامپ فردی است که زیر بار شکست نمی‌رود و برای به‌دست آوردن پیروزی و موفقیت هر کاری بتواند انجام می‌دهد. عده‌ای نیز می‌گویند ناکامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تک دوره‌ای شدن حضورش در رأس قدرت ایالات متحده می‌تواند لکه ننگ آزاردهنده‌ای برایش باشد.




بیشتر بخوانید:


ترامپ اعتبار آمریکا را در جهان خدشه‌دار کرد




این گزارش می‌افزاید: ترامپ تک دوره‌ای بودن را ننگ می‌داند، زیرا رؤسای جمهور گذشته آمریکا اغلب دوره دوم را نیز پیروز می‌شدند. برخی می‌گویند این فرد چراغ روشن دوربین‌ها را تا حد جنون دوست دارد و نمی‌تواند دور از آن زندگی کند. به همین دلیل است که ترامپ یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تلویزیون در آمریکا بود.


ترامپ


براثا نوشت: با وجود نظرات گوناگون درباره دلایل وسواس بیمارگونه ترامپ به پیروزی در انتخابات که هرکدام جنبه‌ای از واقعیت را به همراه دارد، به نظر می‌آید  «جان شوارتز»، روزنامه‌نگار آمریکایی بدون تعمد قانع‌کننده ترین دلیل را برای توجیه علاقه غیرمعمول ترامپ به پیروزی در انتخابات ارائه کرده است. وی در مقاله‌ای که وب‌سایت آمریکایی «اینترسپت» منتشر کرد، نوشت ممکن است ترامپ به‌دلیل جرائم متعدد و تخلفات غیرقانونی، پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.


شوارتز برخی از تخلفات و جرائمی که ممکن است ترامپ را در معرض پیگرد قانونی قرار دهد، برشمرد که عبارتند از کلاهبرداری، فرار مالیاتی و بانکی، تخلفات مربوط به تأمین مالی نامشروع کمپین انتخابات ریاست جمهوری، ارتشا، خودداری از اجرای عدالت و عاملیت قتل ده‌ها هزار آمریکایی به‌دلیل نحوه مدیریت شیوع کرونا.



به همه تخلفات ترامپ باید مدیریت نامناسب وی در زمینه شیوع کرونا را افزود.



براثا نوشت: به نظر می‌آید آنچه شوارتز در مقاله خود فاش کرد، دلیل اصلی رقابت عجیب ترامپ برای پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری است، زیرا این فرد مطمئن است که پس از ناکامی در ورود به کاخ سفید و شکست در انتخابات، از پاسخگویی به افکار عمومی و حتی مجازات زندان گریزی نخواهد یافت. بنابراین تنها حضور چهار ساله در کاخ سفید می‌تواند او را نجات دهد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته