دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1399 - 16:29

فواید استفاده از دمبل

دمبل‌ها یک نوع وسیله‌ی ورزشی بسیار ارزان هستند که برخلاف قیمتشان کارایی زیادی دارند و یک وسیله‌ی مناسب برای ورزش در خانه به شمار می‌رود.
کد خبر : 524900
image_4423c0780f98e1c26669eca08ce140bef678bbed.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا دمبل یکی از قدیمی‌ترین تجهیزات ورزشی است که برای تقویت و افزایش حجم عضلات از آن استفاده می‌شود و در گروه وزنه‌های آزاد قرار دارد. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از انواع دمبل‌ها وجود دارد؛ مانند دمبل گرد که می‌توان از نوع دمبل گرد استیل یا انواع دیگر آن باشد. دمبل‌ها یک نوع وسیله‌ی ورزشی بسیار ارزان هستند که برخلاف قیمتشان کارایی زیادی دارند و یک وسیله‌ی مناسب برای ورزش در خانه به شمار می‌رود. دمبل‌ها در اندازه‌های متفاوتی وجود دارند و که برای افراد با فیزیک متفاوت و توانایی مختلف طراحی شده اند.


برای توسعه‌ی عضلات بهترین وسیله‎‌ دمبل است که از آن دمبل گرد می‌توان برای تقویت شانه‌ها ئ قفسه سینه‌ها و اکثر ماهیچه‌های بدن استفاده کرد. برای تقویت و توسعه‌ی عضلات با دمبل گرد روش‌ها و تمرین‌ها مختلفی وجود دارد که هر کدام فشار مثبت بر عضله‌ی هدف وارد می‌کنند و موجب شکل گیری آن عضله می‌شوند.


دمبل‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند:


دمبل‌های ثابت


دمبل‌های قابل تنظیم


دمبل‌های ایروبیک


دمبل‌گرد استیل و دمبل گرد رنگی از نوع دوم، یعنی قابل تنظیم هستند و وزنه‌های آن‌ را می‌توانید با توجه به توانایی و برنامه‌ی خود تنظیم کنید.


فواید استفاده از دمبل


با خرید دمبل گرد و انجام تمرین‌ها مدنظرتان به شیوه‌ی درست، می‌توانند از فواید و مزایای استفاده از دمبل گرد بهره ببرید البته توجه داشته باشید که اگر در استفاده از دمبل مهارت کافی ندارید از متخصصین مرتبط با بدنسازی کمک بگیرید تا طرز صحیح استفاده از دمبل را یاد بگیرید. اشتباه انجام دادن حرکات موجب آسیب دیدگی عضلات می‌شود.


تقویت و رشد عضلات: استفاده از دمبل گرد مانند وارد کردن فشاری هدفمند به عضلات است که این فشار هدفمند موجب فعالیت ببشتر عضله‌ی مدنظر و رشد بیشتر آن می‌شود.دمبل باعث وارد شدن فشار مکانیکی و متابولیکی به عضلات می‌شود و عامل رشده دهنده‌ی عضلات همین دو فشار هستند.


کاهش وزن: یک راه بسیار ساده برای کالری سوزی وکاهش وزن استفاده از انواع دمبل‌ها مانند دمبل گرد است. با انجام تمرین با دمبل یک فعالیت هوازی انجام می‌دهید که کالری سوزی را افزایش می‌دهد. با افزایش کالری سوزی و کاهش وزن از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می‌کنید.


رفع نقص و بهبود تقارن: در هنگام استفاده از دمبل گرد شما به عضلات هر دو دست خود به یک اندازه فشار وارد می‌کنید و ضمن انجام فعالیت بین دو دست خود تعادل برقرار می‌کنید. استفاده‌ی همزمان از دو دست در شرایط یکسان باعث ایجاد تقارن می‌شود و نقص‌های موجود را برطرف می‌کند.


بهبود سلامت قلب: حتی با استفاده از دمبل‌های سبک می‌توانید ضربان قلب خود را افزایش داده و به بهبود فعالیت قلب خود و جلوگیری از بیماری‌های مختلف کمک کنید. برای افزایش ضربان قلب نیازی نیست از دمبل‌های سنگین استفاده کنید. اگر مبتدی هستید دمبل‌های سبک برای این کار بسیار مناسب هستند.


حفظ سلامت استخوان: استفاده از دمبل برای انجام فعالیت های ورزشی موجب می‌شود تا تراکم استخوان افزایش یابد و خطر شکستگی کمتر شود. استفاده از دمبل برای بهبود سلامت استخوان ایده‌آل است، زیرا از دمبل‌ها می‌توان در هر حالتی استفاده کرد و نیاز به شرایط خاصی نیست.  می‌توان دمبل‌هایی با وزن سبک انتخاب کرد که به عضلات فشاری منفی وارد نشود.  شما می‌توانید در حرکات متنوعی مانند حرکات نشسته، دراز کشیده هم از دمبل استفاده کنید.


انتخاب دمبل مناسب


عموما وزن انواع دمبل‌ها بین 250 گرم تا 50 کیلوگرم متفاوت است.  اگر مبتدی هستید حتما باید از دمبل‌هایی با وزن کم استفاده کنید و به مرور وزن دمبل را افزایش دهید. شما می‌تواند با خرید دمبل گرد که وزن آن قابل تنظیم است از وزن‌ها سبک شروع کرده و به مرور وزن آن را تنظیم کنید. حتما تمامی تمرینات را زیر نظر مربی حرفه‌ای انجام دهید.  ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند با توجه برنامه‌ی خود دمبل گرد با وزن مناسب را انتخاب کنند. 


 


برای خرید دمبل گرد اینجا کلیک کنید:


https://badancenter.com/product-tag/%d8%af%d9%85%d8%a8%d9%84-%da%af%d8%b1%d8%af/


انتهای پیام/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته