دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 10:51

لبنان امروز با داعش و جبهه‌النصره تبادل زندانی می‌کند

خبرهای رسیده از لبنان نشان می‌دهد که قرار است امروز شنبه گروگان‌های نظامی لبنانی ربوده‌شده به‌وسیله گروه‌های داعش و «جبهه‌النصره» آزاد شوند.
کد خبر : 52471

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «رای‌الیوم»، یک منبع آگاه لبنانی در مصاحبه با شبکه «المیادین» گفت: امروز (شنبه) روند تبادل گروگان‌های ارتش و نیروهای ژاندارمری لبنان با افراد مسلح دستگیرشده از گروه‌های داعش و «جبهه‌النصره» اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه هیئت‌های امنیتی لبنان شب گذشته (جمعه) به همراه تعدادی از زندانیان «جبهه‌النصره» در سوریه به کشور بازگشتند، افزود: رئیس دستگاه امنیتی قطر واسطه عملیات تبادل اسیران نظامی میان «جبهه‌النصره» با برخی بازداشت‌شدگان بند «ب» بازداشتگاه «رومیه» است.


منابع امنیتی در این‌باره گفتند: صبح جمعه هفت نفر از زندانیان (گروه‌های تروریستی) از بند «ب» بازداشتگاه «رومیه» خارج شدند. احتمالا این افراد در مقابل آزادی گروگان‌های لبنانی، آزاد خواهند شد. سه نفر دیگر از زندانیان بند «د»، یک نفر از زندان «زحله» به همراه پنج تن از تروریست‌های زن از جمله «سجی دلیمی» بیوه «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش نیز آزاد خواهند شد.


از سوی دیگر پایگاه خبری «النشره» به‌ نقل از شیخ «نبیل رحیم» عضو هیئت علمای مسلمان اعلام کرد: برخی از زندانیان بازداشتگاه «رومیه» برای مبادله با گروگان‌های ارتش و نیروهای ژاندارمری لبنان، به بیروت منتقل شدند و روند مبادله امروز شنبه انجام می‌‌شوند.


نیروهای امنیتی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: به محض دستیابی به پیشرفتی در پرونده گروگان‌های ارتش و نیروهای ژاندارمری که اسیر گروه‌های تروریستی هستند، این موضوع به صورت رسمی اعلام خواهد شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته