دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1399 - 09:06
عضو کمیسیون برنامه بودجه در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

وعده‌های توخالی تیم اقتصادی دولت در ساماندهی وضعیت بازار/زنگ خطر اقتصاد ایران به صدا درآمده است

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های تیم اقتصادی دولت در ساماندهی وضعیت بازار، گفت: با رسیدن دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان زنگ خطر اقتصاد ایران به صدا درآمده است.
کد خبر : 524585
636685686919868514_B_md.jpg

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به وعده بانک مرکزی در خصوص ساماندهی ارزی تا پایان شهریورماه گفت: متأسفانه وعده‌های تیم اقتصادی دولت در خصوص ساماندهی وضعیت بازار محقق نشده است.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از بانک مرکزی تعامل هر چه بیشتر با مجلس است، افزود: درصورتی‌که مشکل پیش روی ساماندهی وضعیت بازار با مجلس در میان گذاشته شود، به‌طور حتم رسیدن به نقطه‌نظر واحد برای رفع معضلات پیش رو راحت‌تر خواهد بود.


وی با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به وضعیت بازار ارز، نوسانات قیمتی را در این بازار بیش‌ازپیش خواهد کرد: گفت: با رسیدن دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان زنگ خطر اقتصاد ایران به صدا درآمده، ازاین‌رو لازم است تدابیر مناسبی برای جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین کاهش نرخ‌ها در نظر گرفته شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با ادامه روند افزایشی نرخ ارز فاصله طبقاتی در کشور بیشتر شده و اقشار بیشتری به زیرخط فقر هدایت خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر درنتیجه وضعیت اداره اقتصاد کشور این است که بیش از نیمی از جمعیت با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده‌اند.


کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه دولت باید مسیر ساماندهی ارزی را هر چه سریع‌تر طی کند گفت: در شرایط فعلی دیگر به صلاح نیست که وضعیت بازار ارز به حال خود رها شده و دلالان در آن جولان دهند.


وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که ارز حاصل از صادرات با سرعت بیشتری به کشور بازگردانده شده و از سوی دیگر، مسیر صادرات هموار شود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید راهکاری را در نظر بگیرد که به‌واسطه آن تأثیرپذیری بازار از نرخ ارز به حداقل ممکن برساند تا به‌این‌ترتیب نوسان قیمتی را در بازار را شاهد نباشیم.


انتهای پیام/۴۱۵۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته