دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 10:06

سفر هیات اقتصادی ۴۰۰ نفره ایتالیا به ایران

حدود ۴۰۰ نفر از نمایندگان ۲۵۰ شرکت و ۱۲ گروه بانکی ایتالیا در روزهای یکشنبه و دوشنبه در تهران با طرف‌های ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
کد خبر : 52449

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این هیات که معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا ریاست آن را برعهده دارد، متشکل از نمایندگان صنایعی است که به‌طور عمده در بخش‌های محیط‌ زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، مکانیک، پزشکی، خودروسازی و مصالح ساختمانی فعال هستند.


این هیات، بزرگ‌‌ترین هیات اقتصادی ایتالیا به شمار می‌رود که تاکنون به ایران سفر کرده است.


پس از انتخاب «حسن روحانی» به ریاست‌جمهوری ایران، مقام‌های ایتالیایی چند بار به ایران سفر کرد‌ه‌اند از جمله «اِما بونینو» وزیر امور خارجه وقت ایتالیا که اواخر آذر سال 1392 پس از گذشت 10 سال به‌عنوان نخستین وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران آمد.


به‌دنبال این سفر، «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه کنونی ایتالیا نیز زمستان سال گذشته به ایران سفر کرد، سفری که مرداد سال جاری تکرار شد و «جنتیلونی» به همراه «فدریکا گوئیدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و در رأس هیاتی تجاری و اقتصادی برای مدت دو روز به تهران آمد.


قرار بود «حسن روحانی» 23 آبان به ایتالیا و سپس به فرانسه سفر کند که این سفر پس از حملات تروریستی شامگاه 22 آبان در پاریس به تعویق افتاد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سفر به ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته