دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران: ایرلاین‌های خارجی اجازه پرواز داخلی ندارند

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران درباره فعالیت ایرلاین‌های خارجی در خطوط پروازی ایران گفت: ایرلاین‌های خارجی اجازه پرواز داخلی ندارند.
کد خبر : 52433

امیر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه چند سال پیش این موضوع مطرح اما بلافاصله جلوی آن هم گرفته شد، افزود: در هیچ کجای دنیا فعالیت ایرلاین خارجی در خطوط داخلی سابقه ندارد. این کاری اشتباه است بنابراین در خطوط هوایی ایران نیز نباید صورت گیرد.


سالاری درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: ترکیه با جمعیتی تقریبا برابر ایران، حدود 750 هواپیما در ناوگان صنعت هوانوردی خود دارد درحالی که تعداد هواپیماهای کشور ما به 130 تا 140 فروند می‌رسد.


وی درباره خرید هواپیما از سوی ایرلاین‌ها تاکید کرد: هزینه خرید هواپیما بالاست و یه همین دلیل احتمال کمی وجود دارد که ایرلاین‌ها هواپیماهای جدید در خطوط خود به کار گیرند؛ هرچند که ایرلاین‌های جدید راه‌اندازی شده باید به این امر مبادرت کنند.


رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان کرد: اگرچه هواپیمای قدیمی سوخت بیش‌تری را به نسبت هواپیماهای جدید مصرف می‌کنند و ایرلاین‌ها در پرداخت هزینه خود در ازای سوخت مصرفی به شرکت نفت دچار مشکل هستند، اغلب آنها از توان مالی کافی برای خرید هواپیما نیز برخوردار نیستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته