دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 09:24

افزایش تدابیر دفاعی روسیه در نقاط مرزی سوریه

روسیه با مستقر کردن یک ناو جنگی در نزدیکی آب‌های لاذقیه سوریه و استقرار موشک‌های تازه در پایگاه اصلی‌اش در این شهر بر تدابیر دفاعی‌ خود افزوده است.
کد خبر : 52430

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، ناو جنگی «موسکوا» روسیه مجهز به سیستم دفاع هوایی دوربرد و سیستم موشک‌های ضدهوایی «اس 400» برای حمایت از هواپیماهای روسیه مستقر می‌شود. این درحالی است که جدال لفظی بر سر ساقط کردن جنگنده روسیه به‌وسیله نیروی هوایی ترکیه همچنان ادامه دارد.


سیستم دوربرد «اس 400» اکنون تحویل پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه در 50 کیلومتری مرز ترکیه شده است.


«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته (جمعه) به «ولادیمیر پوتین« رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داد که «با آتش بازی نکند». در مقابل روسیه توافق‌نامه سفر بدون ویزای اتباع ترک به روسیه را تعلیق کرد و قصد اعمال تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را نیز دارد. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین خواستار عذرخواهی ترکیه شده است.


ترکیه سه‌شنبه گذشته یک جنگنده «سوخو 24» روسیه را در منطقه مرزی سوریه سرنگون کرد. به‌دنبال این اقدام، ترکیه اعلام کرد که دو هواپیما وارد حریم هوایی‌اش شده بودند و به هشدارهای مکرر ترکیه توجهی نکردند، بنابراین هواپیماهای ترکیه یکی از آن‌ها را هدف قرار دادند.


«اردوغان» روز گذشته (جمعه) در سخنانی اخطار داد که روسیه با حمله به مخالفان سوری که به‌دلیل جنگ با داعش از مشروعیت بین‌المللی برخوردارند با آتش بازی می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب