دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1399 - 11:26
بهروز عطایی در گفتگو با آنا:

کلا‌ن‌شهرها در وضعیت فوق قرمز هستند/ برگزاری مسابقات والیبال به شیوه متمرکز درست نیست

سرمربی تیم هراز آمل گفت: تمامی کلان‌شهرها در وضعیت فوق قرمز هستند. بنابراین فکر می‌کنم برگزاری مسابقات والیبال به صورت متمرکز درست نیست و رفت و برگشت بهترین شیوه است.
کد خبر : 524206
بهروز عطایی والیبال.jpg

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره روش‌های پیشنهادی فدراسیون والیبال برای برگزاری رقابت‌های لیگ گفت: فدراسیون سه روش برای برگزاری مجدد رقابت‌های لیگ برتر والیبال پیشنهاد داده است که در روش اول مسابقات به صورت رفت و برگشت است، مثل همین 6 هفته‌ای که رقابت‌ها برگزار شد و تنها بازی‌های پلی‌آف به صورت متمرکز در یک شهر برگزار می‌شود. شیوه دوم هم تفاوت چندانی با شیوه اول ندارد و برگزاری مرحله نهایی به شکل پلی‌آف با صعود هشت تیم برتر انجام خواهد شد.


وی افزود: در شیوه سوم تیم‌ها در دو گروه بر اساس کسب رنکینگ دور رفت سیدبندی می‌شوند به این صورت که مسابقات در دو گروه به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود و از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و در نهایت برنده چهار تیم مرحله نیمه‌نهایی به جمع چهار تیم برتر صعود می‌کنند و به شکل ضربدری برای تعیین فینالیست مسابقه می‌دهند.


سرمربی تیم لبنیات هراز آمل اظهار کرد: من فکر می‌کنم با توجه به اینکه شیوع کرونا هم‌اکنون شدت گرفته و دو هفته هم مسابقات لیگ والیبال به تعویق افتاده است، پیشنهاد سوم فدراسیون والیبال و برگزاری مسابقات در دو گروه بیشترین رأی را کسب کند و تیم‌ها برای اینکه از خطر شیوع ویروس کرونا در امان باشند، به این شیوه رأی می‌دهند. من هم خودم موافق برگزاری مسابقات در دو گروه هستم چرا که خطر ابتلا به کرونا را با این شیوه می‌توان تا حدودی کنترل کرد.


عطایی در پاسخ به این سؤال که بهتر است مسابقات به صورت متمرکز در یک شهر برگزار شود یا خیر؟ گفت: من فکر می‌کنم شیوه متمرکز در شرایط فعلی جوابگو نخواهد بود، چرا که کمتر شهری پیدا می‌شود که دو یا سه سالن در اختیار داشته باشد و باید همه سالن‌ها را استریل کرد تا تیم‌ها بتوانند مسابقات را پیگیری کنند. در این شرایط برگزاری رقابت‌ها به شکل متمرکز کار سختی است. فکر می‌‌کنم شیوه رفت و برگشت بهتر خواهد بود، هر چند که این شیوه هم خطرات خاص خودش را دارد اما اگر قرار است مسابقات لیگ به صورت متمرکز در یک شهر برگزار شود، رقابت‌های قهرمانی کشور محسوب می‌شود و خاصیت لیگ زیر سؤال می‌رود.


وی عنوان کرد: با دو گروه شدن مسابقات خطر ریسک کرونا کاهش پیدا می‌کند اما باید این واقعیت را بپذیریم که در حال حاضر ویروس کرونا جزئی از زندگی همه ما شده است و باید با آن کنار بیاییم. ضمن اینکه اگر مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود، باید کلان‌شهرها را برای این شیوه انتخاب کرد که شما الان می‌بینید تمامی کلان‌شهرها در وضعیت فوق قرمز هستند. بنابراین فکر می‌کنم برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت بهترین شیوه باشد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته