دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 08:16
با تصویب در دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

طرح پرورش قارچ دارویی و آزمایشگاه‌ رشته‌های فنی و مهندسی در گیلان اجرایی می‌شود/ ساخت یادمان شهدای گمنام در واحد رشت

طرح اجرای ساخت بنای یادبود شهدای گمنام در واحد رشت، طرح پرورش قارچ دگمه‌ای و دارویی و طرح آزمایشگاه‌های رشته‌های فنی و مهندسی با اولویت مهندسی مکانیک در دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح و بعد از بررسی با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.
کد خبر : 52419

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از دلاورمردی‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف علمی - فرهنگی و سیاسی کشور، توجه به سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی را مهم دانست و گفت: در سال ۹۵ باید به بحث برنامهٔ ششم توسعه دانشگاه توجه داشت و تنظیم بودجه سال ۹۵ رویکرد جدیدی برای تدوین برنامهٔ ششم دانشگاه در آمایش استانی است ولی سند توسعهٔ دانشگاه در استان گیلان، مبتنی بر آمایش سرزمین خواهد بود که خوشبختانه پیش‌نویس اولیه آن متناسب با موقعیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان پیش‌بینی که می‌تواند سهمی از آموزش عالی استان را به خود اختصاص دهد.


وی ادامه داد: در ابعاد مختلف آموزشی باید با تمرکز بر تحصیلات تکمیلی و رشته‌های بین رشته‌ای و تولیدات پژوهشی در واحد‌های دانشگاهی استان گیلان در تولید علم و فناوری و تجاری سازی در حوزهٔ شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و هسته‌های فناور، در حوزه‌های فرهنگی طرح‌های فرهنگی ماندگار به شکل‌های مختلف، در حوزه‌های پشتیبانی استفادهٔ بهینه از امکانات دانشگاه و رسیدن به سرانه آموزش مناسب، در بخش ساختمانی و همچنین در بخش مالی هم با افزایش درآمد غیرشهریه‌ای نسبت به شهریه دریافتی و با بهره گیری از ظرفیت‌های خیران و غیره نسبت به آماده‌سازی سند آمایش اقدام کرد.


رهنما: در سال ۹۵ باید به بحث برنامهٔ ششم توسعه دانشگاه توجه داشت و تنظیم بودجه سال ۹۵ رویکرد جدیدی برای تدوین برنامهٔ ششم دانشگاه در آمایش استانی است

به گفته رهنما، این سند در جلسه هیأت امنای استان که با حضور ریاست عالی دانشگاه در دی سال جاری برگزار خواهد شد، مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.


رهنمای رودپشتی با تأکید بر اجرای طرح‌های ماندگار فاخر در استان گیلان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اجرای طرح‌های ماندگار فاخر در استان گیلان، حرکت‌های خوبی در واحد‌های دانشگاهی این استان به‌ویژه رشت، لاهیجان و بندر انزلی انجام شد.


معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طراحی و ساخت بنای مناسب در مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ساخت مسجد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت متناسب با امکانات و اقلیم منطقه جزء طرح‌های ماندگار کاربردی است که در جلسه هیأت امنای استان گیلان با رأی اکثریت به تصویب رسید.



رهنما خاطرنشان کرد: در راستای شناساندن هویت ملی در هر منطقه به نسل جوان باید شخصیت‌ها و افتخارات استان شناسایی شوند. ما مفاخر ملی، مذهبی و علمی بزرگی را در استان گیلان داریم که باید علاوه بر شناسایی آنان با مستندسازی زندگینامه آنان به نحو مطلوب از این مفاخر قدردانی شود.


بیش از 3300 دستگاه از تجهیزات آزمایشگاهی استان گیلان در سامانه سا‌ها ثبت شده است


به گزارش آنا، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم با گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از جانفشانی‌های این عزیزان، گزارشی از عملکرد واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی این استان ارائه کرد.


دکتر علیرضا امیرتیموری از توجه ویژه این استان به اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی خبر داد و گفت: این سعادت بزرگ پس از پیگیری‌های مجدانه نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد و در ۲۱ آبان سال جاری با تشییع بی‌سابقه و کم نظیر مردم ولایت مدار و شهیدپرور رشت و دانشگاهیان و دانشجویان بسیجی، فضای این واحد دانشگاهی را عطرآگین کرد و انشاءالله وجود این شهدای گرانقدر باعث تداوم هر چه بیشترراه و رسالت آنان توسط دانشگاهیان شود.


امیرتیموری: اکنون ۲۱۸ آزمایشگاه و کارگاه، ۶۶ نفر پرسنل آزمایشگاهی، ۳۳۲۵ دستگاه از تجهیزات آزمایشگاهی واحد‌های دانشگاهی استان گیلان در سامانه سا‌ها ثبت شده است

امیرتیموری با توجه به افتتاح مرکز رشد واحد‌های فنآور دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: اکنون در این مرکز تعداد ۱۲ هسته فناور مستقر و مشغول به کار در زمینه‌های مختلف هستند. همچنین در این مرکز با طراحی و ساخت سیستم پایلوت کارخانه استخراج کافئین از ضایعات چای قادر خواهیم بود که علاوه بر مشارکت با سرمایه‌گذار، در راستای تولید انبوه این محصول استراتژیک گام‌های مؤثری را برداریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه سا‌ها در زمینه درآمد‌های غیرشهریه‌ای نقش به سزایی دارد، تصریح کرد: سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها) در سطح واحد‌های استان گیلان برای تجمیع اطلاعات آزمایشگاهی و ارائه خدمات علمی - آزمایشگاهی مناسب در سطح کشور به متقاضیان و نیز رفع نیاز‌های تحقیقاتی پژوهشگران گیلانی راه اندازی شد و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت واحد‌های دانشگاهی و بازدید از کتابچه سا‌ها در این واحد‌ها، در جهت بهره برداری از امکانات آزمایشگاهی استفاده کنند.


وی ادامه داد: اکنون ۲۱۸ آزمایشگاه و کارگاه، ۶۶ نفر پرسنل آزمایشگاهی، ۳۳۲۵ دستگاه از تجهیزات آزمایشگاهی واحد‌های دانشگاهی استان گیلان در سامانه سا‌ها ثبت شده است.


در پایان دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دکتر حسین‌زاده لطفی، دکتر رهنمای رودپشتی، دکتر علیرضا امیرتیموری و دیگر اعضای هیأت امنای استان گیلان، با حضور در کنار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با قرائت فاتحه برمزار آنان، یکبار دیگر با آرمانهای این شهدا تجدید میثاق کردند.



عیادت اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت


به گزارش خبرنگار آنا، اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت از وی عیادت کردند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این باره گفت: دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور اعضاء و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد. پس از تشکیل جلسه و عدم حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این جلسه به عنوان یکی از ارکان و اعضای اصلی هیأت امنای استان گیلان علیرغم هماهنگی‌های انجام شده با خبر شدیم که ایشان به دلیل کسالت نتوانستند در این جلسه حضور یابند.


قربانی: بحمدالله از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که تأسیس این دانشگاه باعث شد که فراگیری علم و دانش به صورت عمومی در اختیار نسل جوان و جویای علم و دانش قرار گیرد

مجید مشک بید حقیقی، ادامه داد: اعضای حاضر پس از برگزاری این جلسه با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان گیلان، علاوه بر عیادت از وی و ارائه گزارش برگزاری دهمین جلسه هیأت امنای استان، از رهنمود‌های آیت الله قربانی بهره‌مند شدند.


امام جمعه رشت: دانشگاه آزاد اسلامی از این که برای نسل حاضر امکان ادامه تحصیل را فراهم کرد، به خود می‌بالد


آیت الله زین العابدین قربانی در این دیدار، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: بحمدالله از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که تأسیس این دانشگاه باعث شد که فراگیری علم و دانش به صورت عمومی در اختیار نسل جوان و جویای علم و دانش قرار گیرد.


وی ادامه داد: دانشگاه‌ها امروز پاسخگوی رفع نیاز متقاضیان تحصیلات دانشگاهی نیستند و آن روزی که مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حمایت‌های مادی و معنوی حضرت امام (ره) اقدام به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کردند، جمع کثیری از علاقه مندان فراگیری تحصیلات آکادمیک که امکان ادامه تحصیل برایشان وجود نداشت، توانستند در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهند و این دانشگاه نیز از این که برای نسل حاضر امکان ادامه تحصیل را فراهم کرد و به خود می‌بالد.



امام جمعه رشت بر انس با قرآن تأکید کرد و افزود: انسان در زندگی خود در حل کلیه مسائل اعم از مسائل اخلاقی، علمی و شرعی به آن نیاز دارد و اگر با قرآن آشنا باشیم، می‌توان از این دریای بیکران الهی بهره‌مند شد. باید در دانشگاه آزاد اسلامی، علوم قرآنی، اخلاق اسلامی و عقاید اسلامی را برای نسل جوان بازگو کرد تا آنان بدانند که قرآن چه کتابی است و پسوند اسلامی، در دانشگاه آزاد اسلامی معنی واقعی خود را پیدا کند.


نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، به عنوان عضو اصلی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و یکی از مؤسسان و بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بوده که تا به امروز ده‌ها کتاب در موضوعات عرفان، حدیث و تفسیر موضوعی قرآن تألیف و به چاپ رسانیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته