دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 19:30
عباسپور در گفتگو با آنا:

امیدوارم در تیم ملی کشتی میدان ببینم/ دانشگاه آزاد نام بزرگی در ورزش است

کشتی‌گیر تیم دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم در تیم ملی کشتی فرنگی کادر فنی به من میدان بدهد تا بتوانم خودی نشان دهم.
کد خبر : 524011
دانیال سهرابی.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سجاد عباسپور از چهره‌های جوان و خوشنام کشتی فرنگی ایران است که عنوان نایب قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه دارد و در فصل جاری لیگ برتر کشتی در ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی به روی تشک می‌رود. گفتگویی با این کشتی‌گیر خوش آتیه انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


آنا: رقابت‌های کشتی لیگ برتر را چگونه دیده‌اید؟


عباسپور: خدا را شکر مسابقات لیگ هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شد و فرصتی بود تا ما جوانان در این مسابقات دیده شویم و من هم توانستم به خوبی از این فرصت استفاده کنم. بعد از مدتی که از تشک کشتی فاصله گرفته بودیم خیلی سخت بود که به آمادگی برسیم. با یک آمادگی نسبی به این مسابقات آمدیم.


آنا: منظورتان این است که خودتان هم با فعالیت‌هایی که قبل از تشکیل اردو داشتید، آمادگی خود را بالا بردید که به مسابقات برسید.


عباسپور: بله، من در شهرستان قائم‌شهر بیشتر در فضای آزاد مثل جنگل و ساحل که خدا را شکر در مازندران می‌توانیم از آن فضاها استفاده کنیم، تمریناتم را انجام می‌دادم و تشک هم حدوداً هفته‌ای یک جلسه می‌رفتم. به دلیل شرایط کرونا تمرینات زیادی روی تشک نداشتم. خدا را شکر توانستم در این مسابقات خودی نشان دهم. از کادر فنی دانشگاه آزاد واقعاً تشکر می‌کنم، آقایان مجید رمضانی، بهمن طیبی و دکتر انوری و همچنین آقای گودرزی که به من اعتماد کردند و توانستم خودم را ثابت کنم.


آنا: ارزیابی‌تان از شرایطی که دانشگاه آزاد برای کشتی فرنگی فراهم کرده چیست؟ 


عباسپور: خدا را شکر تیم دانشگاه آزاد هتلی را برای ما در نظر گرفته بود و توانستیم دو اردو را پشت سر بگذاریم. یک اردوی 10 روزه و اردوی دیگر هشت روزه که توانستیم برای این مسابقات به آمادگی نسبی خوبی برسیم. امکانات از نظر هتل، تغذیه و بحث استراحت واقعاً خوب بود و به همین دلیل از آقای دکتر لشگری واقعاً سپاسگزار هستم.


آنا: در خصوص سه مسابقه‌ای که دیروز انجام دادید بگویید.


عباسپور: خدا را شکر دو روز پیش کشتی‌های خوبی گرفتم. تقریباً از خودم راضی بودم. چون با حریفان مستقیم و کسانی که فیکس تیم ملی بودند کشتی گرفتم. در دو کشتی کادر فنی به من اعتماد کرد و توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم و هر دو را بردم. جلوی تیم ایران مال و تیم صبانور کردستان که واقعاً در مقابل تیم ما، تیم‌های پرقدرتی بودند.


آنا: محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از نزدیک شاهد رقابت‌ها بود و به دقت شما را زیر نظر گرفته بود و ظاهراً از همین رقابت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شدید.


عباسپور: بله. همان‌طور که گفتم هدف من خیلی بیشتر از این حرف‌هاست و خدا را شکر اولین اردوی بزرگسالان هم که دعوت شدم ان‌شاءالله کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به من اعتماد کنند و میدان‌های خوبی به من بدهند تا بتوانم خودی نشان دهم.


آنا: در خصوص مقام‌هایی که تا به حال داشتید؟


عباسپور: من تازه به رده جوانان آمده‌ام و هنوز کشتی‌گیر بزرگسالان نشده‌ام.


آنا: اما در رده بزرگسالان کشتی می‌گیرید؟


عباسپور: بله. فعلاً که در رده بزرگسالان دارم کشتی می‌گیرم. در رده نوجوانان هم به دو جهانی و یک آسیایی رفته‌ام. سال 2018 در مسابقات آسیایی تاشکند ازبکستان توانستم مدال طلا را کسب کنم. در جهانی زاگرب کرواسی هم توانستم مدال نقره کسب کنم. متأسفانه در سال 2019 در اثر یک اشتباه در مسابقات جهانی بلغارستان به مقام پنجم رسیدم. در مسابقات کشوری حدود هشت تا 10 مدال کشوری و تیم ملی دارم.


آنا: برای آینده تحصیلی، ورزشی و زندگی چه برنامه‌ای داری؟ ادامه تحصیل در برنامه‌ات هست؟


عباسپور: قطعاً همین‌طور است. بدون تحصیل، مدال من هیچ ارزشی برایم ندارد و مهم‌ترین چیز برای من ابتدا تحصیل است و ورزش بعد از آن قرار دارد.


آنا: تحصیلات خود را در کدام دانشگاه ادامه خواهید داد؟


عباسپور: دانشگاه آزاد اسلامی.


آنا: از تمهیداتی که دانشگاه برای کشتی‌گیران به وجود آورده به لحاظ تحصیلات خبر دارید؟


- بله. این‌طور که شنیدیم برای کشتی‌گیرانی که در لیگ برتر برای دانشگاه آزاد اسلامی کشتی می‌گیرند و مدال جهانی دارند، تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده و من هم تشکر می‌کنم.


آنا: چه توصیه‌ای به سایر ورزشکارانی که در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند، پیشنهاد می‌کنید؟ 


عباسپور: بله. البته هر کس می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد. من از طرف خودم به جامعه ورزشی مخصوصاً کشتی و دانشجویانی که در رشته کشتی فعالیت دارند این پیشنهاد و توصیه را می‌کنم که دانشگاه آزاد اسلامی واقعاً خیلی دارد به کشتی‌گیران و ورزشکاران لطف می‌کند.


آنا: از برندینگش هم استفاده کنند.


- بله. من هم توصیه می‌کنم که حتماً دانشگاه آزاد اسلامی را در نظر بگیرند. این دانشگاه نام بسیار بزرگی در ورزش کشتی است و افتخاری برای ماست که در این تیم حضور داریم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته