دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 14:06
قاسمی منجزی در گفتگو با آنا:

کشتی‌گیر باید با سوت داور عجین باشد/ دانشگاه آزاد اسلامی یاور ورزش ایران است

کشتی‌گیر تیم دانشگاه آزاد گفت: کشتی‌گیر باید با سوت داور خیلی عجین باشد و رقابت‌های لیگ منظم برگزار شد.
کد خبر : 523937
امیر قاسمی جزینی.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امیر قاسمی منجزی عضو تیم ملی کشتی فرنگی که مجوز حضور در المپیک توکیو را کسب کرده در مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان در سنگین وزن مقابل حریفان روی تشک خواهد رفت. او عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی است و گفتگویی با او انجام داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.


کشتی‌هایی که در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر گرفتید و کیفیت مسابقه‌ها چطور بود؟


قاسمی: خدا را شکر مسابقه‌ها خیلی خوب برگزار شد. با توجه به معضل بزرگ کرونا فدراسیون کشتی طی تعاملی که با ستاد ملی مقابله با کرونا داشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مسابقه‌ها را خیلی خوب برگزار کردند و دانشگاه آزاد اسلامی هم مثل همیشه که یار و یاور ورزش کشتی و کلاً ورزش ایران است، به غیر از خودم کشتی‌گیرهای خوبی را جذب تیم کرده بود. با یک اردوی مستمر که در هتل دانشگاه داشتیم، تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و خدا کمک کرد تا بچه‌های ما در این مسابقات خوش بدرخشند.


با توجه به اینکه بچه‌های ما همه از لحاظ سنی پایین بودند اما خدا را شکر این‌قدر خوب کشتی گرفتند که حتی سرمربی تیم ملی توانست سه نفر از بچه‌های تیم ما را مستقیماً به تیم ملی دعوت کند که این واقعاً باعث خوشحالی است که تیمی با این میانگین سنی خیلی پایین توانست در این مسابقات موفق عمل کند.


سطح کیفی مسابقات و تیم‌هایی که شرکت کرده بودند، خوب بود؟


قاسمی: با توجه به موضوع شیوع ویروس کووید-19 طی هشت ماه گذشته خیلی از بچه‌ها در این مدت کشتی نگرفته بودند و کشتی هم ورزشی است که آدم باید با سوت داور خیلی عجین باشد اما خدا را شکر همه چیز خیلی خوب بود و بدن‌های ما به نسبت این بی‌تمرینی و نداشتن مسابقه خدا را شکر زیاد عقب نیست. ان‌شاءالله با تمرین‌های مستمری که فدراسیون برای کشتی در نظر می‌گیرد برای افتخارآفرینی باز بدن بچه‌ها بهتر شود.


چند مسابقه در دور رفت روی تشک رفتید و با چه کسانی مقابله کردید؟


قاسمی: من دو کشتی داشتم. یک کشتی را دو روز پیش با کشتی‌گیری از تیم صبای نور کردستان گرفتم که با نتیجه 6 بر 2 بردم. دیروز هم یک کشتی با کشتی‌گیر تیم احتشام‌گستر اهواز که خدا را شکر توانستم 10 بر صفر کشتی را برنده شوم.


برای آینده خودتان و تیم چه برنامه‌ای در بحث آماده‌سازی دارید و انتظاری که از مسئولان ورزش دانشگاه برای تقویت تیم می‌رود، چیست؟


قاسمی: با توجه به اینکه خیلی از تیم‌ها مثل صبای نور، احتشام‌گستر یا ایران مال هزینه‌های هنگفتی برای شرکت در این مسابقات کرده بودند، دانشگاه آزاد هم هزینه خوبی کرده بود و بچه‌های تیم دانشگاه حتی با هزینه کمتر از آنها هم واقعاً با هم هم‌قسم شده بودند به خاطر اینکه کادر فنی ما که یک کادر فنی خیلی قوی و از قهرمانان ملی این مملکت هستند، خدا را شکر بچه‌ها را خیلی خوب آماده و جمع کردند.


در خصوص شرایط ملی و رزومه خود و اینکه شما سهمیه المپیک هم برای کشورمان کسب کرده‌اید بفرمایید.


قاسمی: خوشبختانه امسال در مسابقات جهانی توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم. از 6 وزنی که در مسابقات المپیکی است در سه وزن سهمیه المپیک گرفتیم که من در وزن 130 کیلوگرم در مسابقات نورسلطان قزاقستان 2019 صاحب سهمیه المپیک شدم و این مسابقات برای المپیک توکیو 2020 بود که الان دیگر 2021 شده است. من سه مدال آسیایی، دو مدال در کشتی فرنگی و یک مدال هم در کشتی آزاد است.


چه میزان تحصیلات دارید؟


قاسمی: کارشناسی تربیت‌بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان خوانده‌ام ولی دوست دارم ادامه دهم چون من دو مدال دانشجویان جهان هم برای تیم دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرده‌ام. ان‌شاءالله برای ورزشکاران سخت نگیرند و با سهمیه‌ای که به من می‌دهند، بتوانم ادامه تحصیل دهم.


با توجه به جایگاه شایسته‌ای که در دور رفت لیگ برتر کشتی فرنگی کشور کسب کردید، چه پیامی برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی دارید؟


قاسمی: من واقعاً از تمام مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم، اینچنین آدم‌های فرهیخته‌ای که هم به فکر تحصیل جوانان ایران و هم به فکر ورزش آنها هستند. امیدوارم بقیه ارگان‌ها از این دانشگاه یاد بگیرند که همیشه یار و یاور کشتی است و هر سال در این مسابقات تیم داده است. إن‌شاءالله بقیه هم یاد بگیرند و بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.


ارزیابی شما از حمایت‌های رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی چیست و چقدر توانسته در بالا بردن انگیزه شما نقش ایفا کنند؟


قاسمی:  خدا را شکر رسانه دانشگاه حتی برای شناخته شدن بچه‌ها خیلی کمک کرد چون بچه‌هایی که در تیم ما شرکت می‌کردند 19-18 ساله بودند، وقتی از لحاظ رسانه‌ای ساپورت شوند انگیزه خیلی مضاعفی به آنها داده می‌شود. به دلیل حمایت‌های دانشگاه، با توجه به اینکه همه چیز ما خیلی مناسب بود، خدا را شکر از لحاظ رسانه هم پشتیبانی خیلی خوبی از تیم انجام شد و ان‌شاءالله این پشتیبانی کردن از ورزش را ادامه دهند تا سربلندی کشور ما از آن حاصل شود.


می‌توانیم بگوییم رسانه‌ها یار کمکی تیم بودند؟


قاسمی: صد البته. از لحاظ بار روانی که در این تیم بود، رسانه مانور خیلی مثبتی داشت و باعث شد مردم ورزش کشور را بیشتر ببینند. درست است که کشتی ورزش اول کشور است اما از لحاظ رسانه زیاد ساپورت نمی‌شود و به نظر من دانشگاه آزاد اسلامی دارد یک الگوسازی و نوآوری می‌کند که به ورزش کشور از لحاظ رسانه هم توجه کافی صورت پذیرد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته