دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 09:53
مدیرعامل سازمان انتقال خون مطرح کرد؛

کاهش 35 درصدی ذخایر خون ایران در اوج شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در اوج روزهای شیوع ویروس کرونا 35 درصد از ذخایر خون ایران کاسته شد در حالی که در بسیاری از کشورها این کاهش به مرز 70 درصد نیز رسید.
کد خبر : 523882

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیمان عشقی در جمع کارکنان اداره کل انتقال خون استان مازندران، سازمان انتقال خون را مجموعه‌ای فنی و تخصصی و از طرفی فرهنگی و اجتماعی برشمرد  و گفت: رویکرد سازمان انتقال خون افزایش آمار اهدای خون و ارتقای شاخصهای سلامت خونهای اهدایی است.
وی افزود: در روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها با کاهشی به مراتب بیشتر از آنچه در ایران شاهد بودیم مواجه شدند. در اوج روزهای شیوع این ویروس 35 درصد از ذخایر خون ایران کاسته شد در حالی که در بسیاری از کشورها این کاهش به مرز 70 درصد نیز رسید.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد: این سازمان در دوران پاندمی کرونا از استانداردها فاصله نگرفته است و هیچکدام از دستورالعمل‌های خود حتی سخت‌گیرانه‌ترین آنها و معافیت‌هایی که تنها به دلیل اعتلای شاخص‌های سلامت خون تدوین و در نظر گرفته شده است را نیز تغییر نداده است.


بر روی اهدای خون بانوان سرمایه‌گذاری می‌کنیم
عشقی گفت: با اهدای خون بانوان هر خانه تبدیل به یک مرکز اهدای خون می‌شود و نهادینه‌سازی این فرهنگ چنانچه از بانوان آغاز شود پایدارتر و پویاتر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با ابراز خرسندی از روند رو به رشد اهدای خون بانوان در ماه‌های اخیر گفت: صرف منابع و زمان برای افزایش اهدای خون بانوان قطعا نباید هزینه تلقی قلمداد و این یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده کشور است.


وی گفت: عدم همکاری مراکز درمانی در استقرار و اجرای نظام هموویژیلانس را نمی‌پذیریم و همه مراکز بایستی مطابق اجرای آیین نامه بانک خون بیمارستانی متعهد باشند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته