دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 09:38
رئیس شورای شهر تهران:

باید به فکر تعطیلی کامل دوهفته‌ای در تهران باشیم/ آمار فوتی‌‌های کرونا در پایتخت نزدیک به 150 نفر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: توصیه می‌کنم که به فکر تعطیلی کامل دوهفته‌ای برای تهران و برخی از کلانشهرها باشیم زیرا اگر این کار انجام نشود نمی‌توانیم در برابر موج سوم کرونا موفق عمل کنیم.
کد خبر : 523867
AG8I0068.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با این‌که کرونا موضوع اصلی این روزها است، اظهار کرد: در برخی از کشورها صحبت از موج دوم کرونا است درحالی‌که ما در موج سوم هستیم. متأسفانه وضع در کشور خوب نیست و عدد فوتی‌های کرونا نزدیک به 300 مورد در روز رسیده و  تعداد افراد مبتلا هم حدود 5 هزار مورد است.


وی با اشاره به این مطلب که میزان فوتی‌های کرونا در تهران در حال نزدیک شدن به عدد 150 است، گفت: به‌نظر می‌رسد دست‌اندرکاران ستاد ملی کرونا می‌بایست اقدام ویژه‌تری را نسبت به آنچه تاکنون انجام می‌دادند، انجام دهند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: من توصیه می‌کنم ما به فکر تعطیلی کامل دو هفته‌ای برای تهران و برخی از کلانشهرها باشیم و اگر این کار انجام نشود به‌نظر می‌آید که نمی‌توانیم در برابر موج سوم کرونا موفق باشیم. ما در حال حاضر در فصل پاییز هستیم و خود تردد خودروها باعث آلودگی هوا شده که این موضوع تأثیر جدی بر ایمنی سیستم ایمنی بدن سالمندان و کودکان دارد.


هاشمی تصریح کرد: ما معمولاً هر سال در آبان ماه طرح ترافیک را تقویت می‌کردیم و در موارد آلودگی از درب منازل آغاز می‌کردیم و در حال حاضر هم به‌نظر می‌رسد این کار باید انجام شود.


وی در پایان گفت: درصورتی‌که شهر تعطیل شود، حمل و نقل عمومی هم خلوت و آلودگی هوا هم کاسته خواهد شد.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته