دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 09:48
معاون وزیر خارجه روسیه:

مسکو همکاری‌های نظامی با ایران را گسترش می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران و عدم هراس مسکو از واشنگتن تأکید کرد که کشورش به توسعه و تداوم همکاری فنی- نظامی با تهران ادامه می‌دهد.
کد خبر : 523860
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با توجه به پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، گفت: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد زیرا به آن‌ها عادت کرده است.


وی افزود: روسیه درحال‌توسعه همکاری چندجانبه با ایران است و همکاری در زمینه نظامی- فنی بسته به نیازهای طرفین و آمادگی متقابل برای چنین همکاری‌هایی به روشی آرام ادامه خواهد یافت.


محدودیت صادرات سلاح‌های متعارف از ایران و واردات سلاح به این کشور روز یکشنبه بیست و هفتم مهرماه پایان یافت.


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (یکشنبه) در آستانه پایان محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت سفر تعدادی از شهروندان و مسئولان نظامی کشور بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً بر اساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در دقایق اولیه بامداد امروز در توئیتی به زبان انگلیسی و در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی ایران نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات‌متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است.


وی افزود: عادی‌سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه ما به شمار می‌آید.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته