دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1399 - 11:17

معترضان دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد را آتش کشیدند + عکس

معترضان خشمگین در اعتراض به رویکرد حزب دموکرات کردستان علیه حشد الشعبی در برابر مقر این جریان سیاسی تجمع کرده و آنجا را به آتش کشیدند.
کد خبر : 523722
5e5d9206fee23d2b647a2b44.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، منابع عراقی از حضور گسترده نیروهای حافظ نظم در برابر دفتر حزب دموکرات کردستان در منطقه کراده در مرکز بغداد خبر دادند.


علت حضور گسترده این نیروها فراخوانی برای تجمع در برابر این حزب در اعتراض به اظهارات انتقادآمیز «هوشیار زیباری»، از سران حزب دموکرات، درباره الحشد الشعبی دانسته شده است.


بر اساس گزارش‌ها معترضان توانسته‌اند با عبور از صف نیروهای امنیتی وارد مقر حزب شوند و آن را به آتش بکشند.


زیباری پیش‌ازاین در مصاحبه‌ای که جنجال بسیاری در عراق به پا کرد تلویحاً حشد الشعبی را عامل حملات راکتی ماه گذشته در اربیل دانست و خواستار برخورد با گروه‌های مسلحی شد که دست به اقدامات خودسرانه می‌زنند.



بسیاری از نیروهای داخلی عراق به این اظهارات زیباری اعتراض کردند و خواستار عذرخواهی وی بابت این سخنان شدند.


حزب دموکرات نیز در بیانیه‌ای خواستار اتحاد و اجماع ملی برای حل مشکلات کشور به‌دوراز تفرقه‌افکنی‌های بی‌اساس شد و تأکید کرد که کسانی اظهارات زیباری را از چارچوب اصلی آن خارج کرده و عامدانه در پی تشویش اذهان هستند.


این حزب افزود که همواره به تلاش‌های همه نیروهای امنیتی عراق ازجمله حشد الشعبی احترام گذاشته و به دیده تقدیر نگاه کرده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته