دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1399 - 11:05

مذاکرات دولت افغانستان و طالبان با اختلاف پیش می‌رود

هم‌زمان گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در دوحه در جریان است و در نشست عمومی این دو گروه که روز چهارشنبه آغاز شد، دو طرف توافق کردند تا راه‌حلی برای برطرف کردن موارد اختلاف پیدا کنند
کد خبر : 523574
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هم‌زمان گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در دوحه در جریان است و در نشست عمومی این دو گروه که روز چهارشنبه آغاز شد، دو طرف توافق کردند تا راه‌حلی برای برطرف کردن موارد اختلاف پیدا کنند.


طبق گزارش رسانه‌های افغانستان اختلاف‌ها همچنان بر سر مبنای گفت‌وگوها باقی‌مانده است.


مذاکرات دو طرف در حالی انجام شد که در بسیاری از ولایت‌های افغانستان درگیری بین نیروهای طالبان و نیروهای دولت افغانستان در جریان است.


از سوی دیگر زلمی خلیل زاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که واشنگتن با گروه طالبان برای کاهش تلفات جانی ناشی از خشونت‌ها در این کشور به توافق رسیده است.


مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت افغانستان و مذاکره‌کنندگان طالبان از دوازده سپتامبر گذشته در پایتخت قطر آغازشده است اما روند این مذاکرات به دلیل اختلاف‌های بنیادین با مشکلات روبرو شده است. گروه طالبان پیش از این، در فوریه گذشته با آمریکا توافق‌نامه صلح را امضا کرده بود.


بنا به این توافق گروه طالبان متعهد شد که در ازای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان دیگر به گروه‌های «تروریستی» اجازه فعالیت در قلمرو تحت حاکمیت خود را ندهد و مذاکرات صلح با دولت افغانستان را آغاز کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته