دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1394 - 12:57

واکنش فراکسیون حزب‌الله در مجلس لبنان به فهرست سیاه ریاض

فراکسیون حزب الله پارلمان لبنان در واکنش به ماجراجویی اخیر ریاض درباره درج نام شخصیت‌های مقاومت اسلامی در فهرست سیاه، اعلام کرد عربستان مجری دستورهای آمریکاست.
کد خبر : 52357

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه «العالم» گزارش کرد: فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس نمایندگان لبنان در پایان نشست دور‌ه‌ای خود در منطقه «حریک» ضاحیه جنوبی بیروت برای بررسی اوضاع داخلی و منطقه‌ای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مصوبه اخیر کنگره آمریکا درباره مقابله با حزب‌الله و طرفداران و نهادهای رسانه‌ای آن، تجاوز آشکار به لبنان، نقض صریح حاکمیت ملی این کشور و پایمال کردن قوانین و عرف بین‌الملل محسوب می‌شود.



در بیانیه فراکسیون حزب‌الله آمده است: فراکسیون وفاداری به مقاومت، مصوبه کنگره آمریکا را به‌شدت محکوم می‌کند و آن را نمونه بارز استکبار، سلطه‌طلبی، تایید دروغ‌های اسرائیل و وارونه جلوه‌دادن واقعیت‌ها می‌داند و اعلام می‌کند که چنین مصوباتی هرگز مقاومت را از پایبندی به اصول خود، دفاع از لبنان و حمایت از حق، عدالت، آزادی و ملت‌های مظلوم جهان بازنخواهد داشت.


این بیانیه با تاکید بر تصمیم دولت عربستان در تحریم 12 شخصیت و موسسه مرتبط با حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اقدام عربستان در اتخاذ تصمیمی مشابه آمریکا علیه حزب‌الله در واقع همان پاسخ سریع (مسئولان سعودی) به خواسته‌ها و دیکته‌های آمریکاست، به‌ویژه که این تصمیم نسخه تکراری همان چیزی است که دولت آمریکا پیشتر آن را اعلام کرده بود.


در این بیانیه آمده است: مذاکرات ملی لبنان نیز برای تفاهم و توافق احزاب و تشکل‌های سیاسی درباره اختلافات فی‌مابین و مشکلات داخلی کشور باید همچنان ادامه داشته باشد.


فراکسیون وفاداری به مقاومت در این بیانیه از روسیه به علت ایفای نقش مؤثر و جدی در مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سوریه تشکر کرد و حمله ترکیه به هواپیمای روسی را اقدامی غیرموجه و به نفع تروریست‌ها دانست و از همه کشورها خواست که برای مبارزه با تروریسم تکفیری، که شر و پلیدی آن‌ها همه جهان را فراخواهد گرفت، با همدیگر همکاری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته