دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1399 - 04:59

منتظر هشتگ خون باید گریست باشید

«پوریا آسترکی»، کارشناس ارتباطات در واکنش به رفع تحریم‌ تسلیحاتی ایران در توئیتر نوشت: سال‌ها تحریم اسلحه به معنای ممنوعیت خرید و فروش، بودیم.
کد خبر : 523539
1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، «پوریا آسترکی»، کارشناس ارتباطات در واکنش به رفع تحریم‌ تسلیحاتی ایران در توئیتر نوشت: سال‌ها تحریم اسلحه به معنای ممنوعیت خرید و فروش، بودیم. وجه خارجی این تحریم به پایان رسید اما وجه داخلی تحریم از دو روز پیش آغاز شد، جایی که با خلق دوگانه دارو اسلحه یا تمسخر نیاز به سلاح، تحریم را در ذهن ایرانی نهادینه می‌کنند هدف ادامه تحریم است؛ حق دفاع از خود را ندارید.


 ماهیت تحریم تسلیحاتی با تحریم غیرمستقیم دارو یا تحریم تبادل مالی متفاوت است، در تحریم غیرمستقیم مثل دارو، خرید و فروش دارو ممنوع نیست، راه‌های خرید دارو محدود و مسدود است. حتی باوجود لغو تحریم اسلحه، دو مانع عمده وجود دارد:


تحریم‌های بانکی


 توان محدود مالی ناشی از تحریم نفت


ایران کشور میلیتاریستی نبوده، پایین‌ترین سرانه بودجه دفاعی را در این منطقه خطرناک دارد، جمهوری اسلامی ایران حتی در اوج جنگ با خساست دست به خرید اسلحه می‌زد، بخش بزرگی از نیاز ما تولید داخل است، بخش بزرگی از تجهیزات نظامی ما نیاز مبرم به نوسازی دارد. ضعف دفاعی به ذلت دیپلماتیک می‌انجامد.


با این‌همه دو روز است نمک ریختن، آه کشیدن، دوگانه‌سازی و مضر جلوه دادن خرید اسلحه، را آغاز کرده‌اند. خریدی که بعداز سال‌ها از نان شب برای کشور واجب‌تر است.


زین پس خوراک لاشخورهای لایک‌خور این‌ست تصاویر محرومیت و فقر را در کنار اسلحه پخش می‌کنند و هشتگ خون باید گریست می‌زنند.




منبع: مشرق


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته