دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1399 - 02:10
وزیر علوم:

آغاز فعالیت آموزشی دانشجویان به شرایط کرونا بستگی دارد

وزیر علوم درباره تدابیر وزارت علوم برای حل مشکل برگزاری کلاس های عملی در ترم جاری توضیحاتی داد.
کد خبر : 523403
001-496.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «منصور غلامی» وزیر علوم تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: اگر شیوع بیماری کرونا مهار شود در حدی که محیط‌های عمومی با تدابیر بهداشتی قابل کنترل باشد، قاعدتا فضا‌های دانشگاهی نیز قابل کنترل خواهند بود.


او ادامه داد: کنترل تعداد افراد در دانشگاه و فاصله‌های اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که دانشجویان در آزمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند و بتوانند کار‌های عملی خود را انجام دهند.


وزیر علوم افزود: در حال حاضر در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان دکتری کار‌های تحقیقاتی خود را انجام می‌دهند و در هر کارگاه و آزمایشگاه یک تا دو نفر حضور دارند.


غلامی بیان کرد: در شرایط فعلی و محدودیت‌های موجود برخی از دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه ها حضور دارند و کارهای پایان‌نامه و آزمایشات خود را انجام می دهند. البته وضعیت کنونی و تجربه آموزش عالی برای انجام کلاس های عملی مانند ترم قبل نیست. 


آغاز فعالیت آموزشی دانشجویان کارشناسی، منوط به شرایط کروناست


او درباره حضور دانشجویان مقطع کارشناسی گفت: برای دانشجویان کارشناسی که تعداد زیادی هستند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم و برگزاری کلاس‌های آن‌ها تحت تأثیر فضای عمومی جامعه و شیوع کروناست. زمانی که فضای متعادلی از حیث شیوع ویروس کرونا در جامعه به وجود بیاید، در دانشگاه‌ها هم امکان حضور دانشجویان در کلاس‌های عملی وجود دارد.


وزیر علوم بیان کرد: برای برخی از کلاس های عملی که امکان ارائه به صورت مجازی وجود داشته باشد، شبیه سازی مجازی را اجرایی می‌کنیم. هم اکنون نیز  آموزش مجازی در بخش عملی در حال ارائه است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته