دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1394 - 12:46

پوتین: ترکیه از روسی بودن جنگنده ساقط‌شده باخبر بود

رئیس‌جمهوری روسیه ادعاهای ترکیه درباره اینکه نمی‌دانستند هواپیمایی را که هدف قرار دادند، متعلق به روسیه بود، ردکرد.
کد خبر : 52340

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «روسیاالیوم»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت: آمریکا به‌عنوان متحد ترکیه در جریان مسیر پرواز هواپیمای روسی قرار داشت و ادعای ترکیه نیز درباره ندانستن این موضوع، بی‌اساس است.


پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفته بود، اگر کشورش می‌دانست هواپیمای ساقط شده روسی است، احتمالا طور دیگری رفتار می‌کرد.


«احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه نیز گفته است که برای کاستن از تنش‌ها با روسیه تلاش خواهد کرد. وی در مصاحبه با روزنامه «تایمز» چاپ لندن خاطرنشان کرد: اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسی، اقدام علیه کشور خاصی نبود و ترکیه تنها از حریم خود حفاظت کرده است.


از سوی دیگر شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته (پنج‌شنبه) با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کرد و در این دیدار قرار شد دو کشور هماهنگی‌های بیشتری برای مقابله با گروه داعش انجام دهند.


«پوتین» گفت: روسیه با هدف تبادل اطلاعات و پرهیز از هدف قرار دادن گروه‌های درگیر با داعش، با فرانسه و ائتلاف به رهبری آمریکا همکاری خواهد کرد.


در دیدار روسای جمهوری فرانسه و روسیه درباره «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، نیز گفت‌و‌گو شد.


«فرانسوا اولاند» گفت که «اسد» نقشی در آینده سوریه نباید داشته باشد اما «پوتین» گفته است تصمیم‌گیری در این‌باره بر عهده مردم سوریه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته