دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1394 - 11:57

محمد رضا داورزنی:«ولاسکو» ،«لوزانو» را تایید کرده بود/«سیچلو» 23 روز دیگر وارد ایران می‌شود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در انتخاب «لوزانو» با «ولاسکو» مشورت نکردیم اما سرمربی جدید تیم ملی مورد تایید «ولاسکو» است.
کد خبر : 52335

به گزارش گروه ورزشی آنا، محمدرضا داورزنی درباره انتخاب «لوزانو» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال و اینکه گفته می‌شود این انتخاب با مشورت «خولیو ولاسکو»، سرمربی پیشین تیم ملی، انجام شد، خاطرنشان کرد: «موضوع همکاری با «لوزانو »و «آناستاری» طی چند سال گذشته و از جمله زمان پایان کار «خولیو ولاسکو» با والیبال ایران مطرح شد. همان زمان «ولاسکو» از پنج‌، شش مربی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای همکاری با فدراسیون والیبال ایران نام برد و از جمله «لوزانو» و «آناستازی». در واقع «لوزانو» جزو مربیان مورد تایید «ولاسکو» بود. البته در آن مقطع بنا به شرایطی تصمیم دیگری گرفته شد و «کواچ» به عنوان سرمربی انتخاب شد تا اینکه در این مقطع تصمیم به همکاری با «لوزانو» گرفتیم. »


رئیس فدراسیون والیبال که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد، درباره اینکه گفته می‌شود گرچه «لوزانو» سال 2007 - 2006 به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شد، طی چند سال گذشته موفقیت چشمگیری نداشته است و اینکه بهتر نبود دوباره «ولاسکو» به والیبال ایران می آمد؟ گفت: «البته باید بگویم در آن مقطع هم که «ولاسکو» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد، خیلی‌ها به این انتخاب انتقاد کردند اما در کل برای موفقیت باید همه عوامل و از جمله مهره های روی نیمکت با هم هماهنگ باشند مثل بازیکن و مربی.»


وی در مورد نحوه کار لوزانو و سیچلو در ایران گفت: «تا حدود 23 روز دیگر این دو مربی به ایران می آیند تا رسما قراردادشان را با والیبال ایران را امضا و کارشان را شروع کنند. البته سیچلو بیشتر از لوزانو در ایران خواهد بود. این مربی به ویژه در مرحله پلی‌آف مسابقات لیگ برتر در ایران حضور خواهد داشت تا عملکرد بازیکنان را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.


داورزنی همچنین درباره انتخابش به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال گفت: «بعد از 97 سال از آغاز فعالیت والیبال در ایران، این برای نخستین بار است که یک ایرانی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال می شود امیدوارم از این فرصت ایجاد شود به خصوص در تعاملات بین المللی بتوانیم به خوبی استفاده ببریم.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته