دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1399 - 12:10
سرگزی در گفتگو با آنا:

سفرهای استانی نمایندگان طبق وظایف قانونی آن‌ها انجام می‌شود/ شان نظارتی مجلس در حال تحقق است

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: یکی از وظایف مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین بوده و سفر نمایندگان به استان سیستان و بلوچستان نیز در راستای انجام این وظیفه بوده است.
کد خبر : 523320
1056643_503.jpg

محمد سرگزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر رئیس مجلس و برخی از نمایندگان به استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از وظایف مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین بوده و سفر نمایندگان به استان سیستان و بلوچستان نیز در راستای انجام این وظیفه بوده است.


نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عزم‌های جدی مجلس یازدهم نظارت بر حوزه‌های مختلف است، افزود: در قالب این سفرها مشکلات و محدودیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور به کمک نمایندگان آن‌ها احصا شده و بعد از آن با حضور نمایندگان بررسی‌های لازم انجام می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه در خلال برگزاری سفرهای استانی گاهی از مسئولان دولتی نیز درخواست می‌شود تا آنها نیز اظهارات خود را در خصوص محدودیت‌ها یا مشکلات موجود در آن مناطق عنوان کنند تصریح کرد: گاهی نیز در خلال چنین سفرهای استانی نیاز به وجود قانونی احساس می‌شود که پس از بازگشت نمایندگان به مجلس تدوین و تصویب چنین قانونی در دستور کار قرار می‌گیرد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی مدعی هستند که انجام چنین سفرهایی از جمله وظایف نمایندگان مجلس نیست، گفت: چنین اظهارنظری نشان می‌دهد که آگاهی نسبت به وظایف نمایندگی و همچنین قانون اساسی وجود ندارد.


سرگزی با تاکید بر اینکه نمایندگان با حضور در سفرهای استانی برای رفع مشکلات مردم در استان‌های مختلف کشور تلاش می‌کنند، افزود: نمایندگان با انجام نظارت میدانی در تلاش برای رفع محرومیت‌ها هستند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در خلال سفرهای استانی بررسی اثربخشی قوانین نیز در مسیر رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه به بررسی بودجه سال آتی نزدیک می‌شویم و همچنین زمان تدوین برنامه هفتم توسعه نیز رسیده این چنین سفرهایی می‌تواند در راستای کمک به مناطق مختلف کشور کارساز باشد.


وی ادامه داد: پس از پایان سفر و همزمان با آغاز به کار مجلس کمیته‌ای برای پیگیری اجرایی شدن موضوعات مورد بررسی در در استان‌های مختلف تشکیل خواهد شد تا به این ترتیب مشکلات مردم برطرف شود.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توصیه من به کسانی که می‌گویند چنین سفرهای استانی از سوی مجلس برگزار نمی‌شود این است که یک بار به این استان‌ها سفر کرده و از مردم در رابطه با کم و کیف سفر نمایندگان سوال کنند به این ترتیب دیگر شک و شبهه‌ای برای آن‌ها باقی نخواهد ماند.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته