دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1399 - 15:35
حجت‌الاسلام فتاحی:

غرور و خودبینی همه اعمال انسان را باطل می‌کند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی گفت: وقتی غرور و خودبینی وارد اعمال انسان شود، اعمال وی را باطل می‌کند، هیچ‌یک از پیامبران و امامان ما در عبادات خود به عُجب و غرور نرسیدند.
کد خبر : 523303
photo5780671959602934849.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرانزلی، حجت‌الاسلام مجید فتاحی در مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی اظهار کرد: در عالم هستی دو موضوع برقرار است که تمام پیامبران، اهل بیت و امام زمان(عج) در این دو مورد بر دیگر انسان‌ها مزیت و برتری دارند و آن دو چیز صبر در عبادت و ابتلاست.


وی با بیان اینکه عبادت شامل همه انسان‌ها و مخلوقات خداوند و به اندازه ظرفیت وجودی آنهاست، خاطرنشان کرد: پیامبران عابدترین انسان‌های روی زمین بودند و پیامبر گرامی اسلام در اوج بندگی و برترین دین که دین اسلام است، قرار داشت.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با اشاره به اینکه ابتلا، فقر، بلا، مشکلات و ... نیز برای همه بشریت بوده و چه بسا انسان‌های نزدیک‌تر به خداوند بیشتر دچار بلا و مصیبت می‌شوند، عنوان کرد: در بلاها انسان باید شاکر بوده و صبر پیشه کند. اگر انسان بزرگ باشد، هنگام گرفتاری و بلا شکر خداوند را بجا می‌آورد و اگر انسان بزرگی نباشد، باید حداقل صبر پیشه کند تا خداوند اجر آن بلا را به او عطا کند.


فتاحی بیان کرد: پیامبران و اهل بیت پیامبر در زمان بلا و گرفتاری هم شاکر و هم صابر بودند. خداوند بر حضرت ایوب بلا‌های بسیاری نازل کرد؛ اما او بر همه مصیبت‌ها صبر کرد و این صبر از سوی خداوند به ایشان عطا شد.


وی با تأکید بر اینکه قدرت، علم، سجایای اخلاقی و هرچه در عالم است، همه از طرف خداوند است، اضافه کرد: در زمان ظهور ولی‌عصر(عج)، علم، عقل و اخلاق به اوج و حد اعلای خود خواهد رسید؛ چراکه در آن زمان مردم خود را در وادی ولایت قرار داده و رنگ ولی خدا خواهند گرفت.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب گیلان با اشاره به اینکه انسان ممکن است پس از مدتی در عبادت دچار عُجب و غرور شود، توضیح داد: وقتی غرور و خودبینی وارد اعمال انسان شود، اعمال وی را باطل و زایل می‌کند، هیچ‌یک از پیامبران و امامان ما در عبادات خود به عُجب و غرور نرسیدند.


به گزارش آنا، مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام با حضور سرپرست، اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۸۱ عضو هیئت علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته