دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو پیشین فدراسیون فوتبال:

گل‌محمدی به آل کثیر تذکر نداد/ کاهش محرومیت مهاجم پرسپولیس تیم حقوقی قوی می‌خواهد

رئیس پیشین روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد کاهش محرومیت عیسی آل کثیر تیم حقوقی قوی می‌خواهد.
کد خبر : 523284
13990711000175_test_photon.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ماجرای عیسی آل کثیر در لیگ قهرمانان آسیا، به پایان نرسیده و این بازیکن تا فروردین سال آینده نمی‌تواند برای سرخ‌پوشان بازی کند. اگرچه باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا با تهیه مستندات مانع بیرون ماندن مهاجم تیمش از مستطیل سبز باشد ولی لازم است در فوتبال ایران آموزش‌های لازم در خصوص مسائل نژادپرستی داده شود.


حسن غفاری رئیس پیشین روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت آل کثیر در گفتگو با سایت فردا اظهار کرد: دو راه وجود دارد. اول اینکه ما هم مثل عده‌ای که سعی دارند با تعصب به ماجرای محرومیت آل کثیر نگاه کنند، حرکت این بازیکن را قابل دفاع بدانیم. راه دوم هم هست. باید به برخی اصول حرفه‌ای نگاه کرد و دید در کجای کار دچار اشتباه شده‌ایم. به عنوان فردی که عاشق فوتبال کشورم هستم و دوست دارم بهترین اتفاقات برای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی رقم بخورد، حرکت آل کثیر را تأیید نمی‌کنم.


وی افزود: اگر فوتبال حرفه‌ای داشتیم و باشگاه‌ها به معنای واقعی صاحب آکادمی فوتبال بودند هرگز اتفاقاتی نظیر محرومیت آل کثیر رخ نمی‌داد. در آکادمی به بازیکن آموزش‌های لازم داده می‌شود و در کنار آموزش مسائل فنی به بازیکن، مسائل مهمی درباره شیوه صحیح فکر کردن می‌آموزند. به بازیکنان یادآوری می‌شود که چه نوع شادی‌های گلی ایجاد حساسیت می‌کند و توهین به تیم مقابل تلقی می‌شود. به بازیکنان آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانند از شادی گلی که می‌زنند لذت ببرند بدون آنکه تیمشان را به خطر بیندازند. بنابراین باید مسیر درست و حرفه‌ای فوتبال را بیاموزیم و نگذاریم حاشیه‌ها باعث حذف ستاره‌هایمان شود.


غفاری خاطرنشان کرد: اگر مدیریت درستی در فوتبالمان داشتیم در قرارداد بازیکنانمان بندی قرار می‌دادیم که بازیکن به دلیل گرفتن کارت زرد بی‌مورد جریمه شود. در قراردادهای معتبر فوتبال جهان برای برخی کارت زردها تشویق نیز در نظر گرفته می‌شود چون تیم را از خطری نجات می‌دهد. به نظر من اگر گل‌محمدی بعد از کارت زردی که آل کثیر به خاطر شادی پس از گلش مقابل السد قطر گرفت به او تذکر می‌داد، این بازیکن در دیدار با پاختاکور دچار اشتباه نمی‌شد. قصد این را ندارم تا کام هواداران پرسپولیس را تلخ کنم و همانند بسیاری دیگر از هموطنانم از صعود سرخ‌پوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا خوشحال هستم و احساس غرور می‌کنم ولی نباید رفتارهایی داشته باشیم که همراه با صدمه و آسیب برای تیممان باشد.


وی تصریح کرد: به نظر من کمیته آموزش فدراسیون فوتبال باید به این فکر بیفتد که قوانین مربوط به شادی بعد از زدن گل را به بهترین شکل به باشگاه‌ها آموزش دهد تا بقیه تیم‌ها حساسیت‌های AFC و فیفا را در این زمینه بدانند. در غیر این صورت ممکن است این اتفاق در مقطع بسیار حساس دیگری تکرار شود و یک تیم ایرانی یا حتی تیم ملی به بدترین شکل ممکن مجازات شود. لازم به ذکر است که بگویم هشت ماه پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون‌های عضو خود در خصوص بروز رفتارهایی که مصداق نژادپرستی است تذکراتی داده که متأسفانه فدراسیون فوتبال حتی تا این حد به خود زحمت نداده که این تذکرات را در قالب آیین‌نامه یا بخشنامه به باشگاه‌های داخلی ابلاغ کند.


غفاری یادآور شد: من معتقدم باید یک تیم حقوقی آماده برای موفقیت باشگاه پرسپولیس جهت کاهش محرومیت عیسی آل کثیر به محل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعزام شود تا بتواند این محرومیت را کمتر از 6 ماه کند ولی آل کثیر و دیگر بازیکنان فوتبال کشورمان موظفند از اتفاق تلخی که رخ داد، بهترین درس را بگیرند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب